AlfaRomeo.autobecchi.sk Štýl a zábava História 1910 - 1920 Vozidlá
  • Popredajná starostlivosť
  • Newsletter
  • Blue & Me
  • Vyhľadávanie
  • Alfisti
  •  
  • Kontakty
  • Test Drive
  •  
  • Home
  •  

HistóriaHistória

  • Dedičstvo
  • 1910 - 1920
    • Vášeň
    • Vozidlá
    • Preteky
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1920 - 1930
  • 1930 - 1940
  • 1940 - 1950
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografia
  •  

VozidláVozidlá

24HP

ROK VÝROBY: 1910-1920
MOTOR: 4 valce v rade, liatinový monoblok
ZDVIHOVÝ OBJEM: 4084 cm3
VÝKON: 42 k pri 2200 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: 100-115 km/h

Prvý. 300 exemplárov podpísaných Giuseppom Merosom, 24 HP je rýchle a spoľahlivé auto a predstavuje prvý obchodný úspech Alfy. Tento model nájde hneď obľubu u športovcov vďaka skvelej akcelerácii motora i vďaka precíznej konštrukcii mechanických častí. Vozidlo má na túto dobu moderné charakteristiky počínajúc jedným blokom motora po jediný kardanový prevod. 24 HP debutuje na dráhe 6. preteku Targa Florio v roku 1911 s dvoma vozmi, ktoré prekvapujú svojou rýchlosťou a stabilitou na vozovke. Skutočne “športové” autá. Práve pre preteky vyvíja Merosi v roku 1911 15 HP Corsa s výkonom 45 koňov. Na tomto modeli sú potom v roku 1914 urobené niektoré úpravy (15-20 HP), zatiaľ, čo predloha 24 HP je uvedený model 12 HP, menej komplexný, ale s rovnako brilantnými vlastnosťami.

40-60 HP

ROK VÝROBY: 1913-1922
MOTOR: 4 valce v rade, liatinový dvojblok
ZDVIHOVÝ OBJEM: cm3 6082
VÝKON: 70 k pri 2200 ot./min. (sériové vozidlá)
73 k pri 2200 ot./min. (pretekársky 1913-1914)
82 k pri 2400 ot./min. (pretekársky 1920-1922)
MAX. RÝCHLOSŤ: 125 km/h(pretekársky typ: 150)

Skutočná športovkyňa. 40-60 HP z roku 1913, majúca zdvihový objem cez 6 litrov, s ventilmi na hlave ovládanými pomocou tyčí a vahadiel, s dvoma vačkovými hriadeľmi umiestenými v kľukovej skrini má optimálnu výkonnosť a veľmi nízku spotrebu. Vozidlo nesklame očakávania: pri svojom debute v roku 1913 na pretekoch do vrchu Parma-Berceto je vo svojej kategórii prvá, v rokoch 1920-1921 víťazí na okruhu Mugello. Jesenná Veľká cena v roku 1922 je jej posledný pretek: Campari sa sťahuje pre mechanickú poruchu potom, čo dokončil najrýchlejší okruh s priemernou rýchlosťou 141,6 km. Je skonštruovaných 27 exemplárov tohto modelu, medzi nimi i model s karosériou Castagna torpedo pre grófa Ricottiho, ktorý dosahuje skvostných 139 km/h.

Grand Prix z roku 1914

ROK VÝROBY: 1914-1921
MOTOR: 4 valce v rade, liatinový monoblok
ZDVIHOVÝ OBJEM: 4490 cm3
VÝKON: 88 k pri 2950 ot./min. (1914)
102 k pri 3000 ot./min. (1921)
MAX. RÝCHLOSŤ: 125 km/h(pretekársky typ: 150)

“Medzinárodní”. V roku 1914 projektuje Merosi Alfu Grand Prix, inšpiruje sa diktátom nového predpisu pre preteky, ktorý stanovuje maximálny zdvihový objem “štyri a pol valca” a maximálnu hmotnosť 1100 kg. Motor je vybavený celou radou technických inovácií s použitím dvojitých naklonených ventilov v hlave priamo ovládaných dvomi hriadeľmi na hlave.

Cieľom je posilniť pozíciu značky Alfa na medzinárodných pretekoch i na verejnosti. Začiatok prvého svetového konfliktu má však za následok zastavenie športovej činnosti. Až do roku 1919 zostáva vozidlo v továrni na farmaceutické výrobky. Pre preteky v roku 1921 je výkon motoru zvýšený z 88 na 102 koňov. Na GP Gentlemen v Brescii v roku 1921 Campari, ktorý viedol preteky od 11. do 24. kola, sa vzdáva blízko cieľa z dôvodov úniku vody z chladiča. Bol vyrobený len jeden exemplár tohto modelu.

  • História
  • Štýl
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Štýl a zábava
  •  
  • Vozidlá skladom
  • Auto Becchi
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami