Súbory cookie používame, aby sme zaistili, že Vám poskytujeme tie najlepšie zážitky na našich webových stránkach. Naše webové stránky používajú súbory cookie, ktoré by mohli zahŕňať aj súbory cookie tretích strán, na odosielanie reklamy, ktorá má pre Vás význam. Ak sa chcete dozvedieť viac o súboroch cookie, ktoré používame, môžete prejsť na naše Pravidlá používania súborov cookie. Pokračovaním Vašej návštevy na webových stránkach súhlasíte s používaním súborov cookie. POKRAČOVAŤ
AlfaRomeo.autobecchi.sk Štýl a zábava História 1910 - 1920 Vozidlá
  • Popredajná starostlivosť
  • Newsletter
  • Blue & Me
  • Vyhľadávanie
  • Alfisti
  •  
  • Kontakty
  • Test Drive
  •  
  • Home
  •  

HistóriaHistória

  • Dedičstvo
  • 1910 - 1920
    • Vášeň
    • Vozidlá
    • Preteky
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1920 - 1930
  • 1930 - 1940
  • 1940 - 1950
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografia
  •  

VozidláVozidlá

24HP

ROK VÝROBY: 1910-1920
MOTOR: 4 valce v rade, liatinový monoblok
ZDVIHOVÝ OBJEM: 4084 cm3
VÝKON: 42 k pri 2200 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: 100-115 km/h

Prvý. 300 exemplárov podpísaných Giuseppom Merosom, 24 HP je rýchle a spoľahlivé auto a predstavuje prvý obchodný úspech Alfy. Tento model nájde hneď obľubu u športovcov vďaka skvelej akcelerácii motora i vďaka precíznej konštrukcii mechanických častí. Vozidlo má na túto dobu moderné charakteristiky počínajúc jedným blokom motora po jediný kardanový prevod. 24 HP debutuje na dráhe 6. preteku Targa Florio v roku 1911 s dvoma vozmi, ktoré prekvapujú svojou rýchlosťou a stabilitou na vozovke. Skutočne “športové” autá. Práve pre preteky vyvíja Merosi v roku 1911 15 HP Corsa s výkonom 45 koňov. Na tomto modeli sú potom v roku 1914 urobené niektoré úpravy (15-20 HP), zatiaľ, čo predloha 24 HP je uvedený model 12 HP, menej komplexný, ale s rovnako brilantnými vlastnosťami.

40-60 HP

ROK VÝROBY: 1913-1922
MOTOR: 4 valce v rade, liatinový dvojblok
ZDVIHOVÝ OBJEM: cm3 6082
VÝKON: 70 k pri 2200 ot./min. (sériové vozidlá)
73 k pri 2200 ot./min. (pretekársky 1913-1914)
82 k pri 2400 ot./min. (pretekársky 1920-1922)
MAX. RÝCHLOSŤ: 125 km/h(pretekársky typ: 150)

Skutočná športovkyňa. 40-60 HP z roku 1913, majúca zdvihový objem cez 6 litrov, s ventilmi na hlave ovládanými pomocou tyčí a vahadiel, s dvoma vačkovými hriadeľmi umiestenými v kľukovej skrini má optimálnu výkonnosť a veľmi nízku spotrebu. Vozidlo nesklame očakávania: pri svojom debute v roku 1913 na pretekoch do vrchu Parma-Berceto je vo svojej kategórii prvá, v rokoch 1920-1921 víťazí na okruhu Mugello. Jesenná Veľká cena v roku 1922 je jej posledný pretek: Campari sa sťahuje pre mechanickú poruchu potom, čo dokončil najrýchlejší okruh s priemernou rýchlosťou 141,6 km. Je skonštruovaných 27 exemplárov tohto modelu, medzi nimi i model s karosériou Castagna torpedo pre grófa Ricottiho, ktorý dosahuje skvostných 139 km/h.

Grand Prix z roku 1914

ROK VÝROBY: 1914-1921
MOTOR: 4 valce v rade, liatinový monoblok
ZDVIHOVÝ OBJEM: 4490 cm3
VÝKON: 88 k pri 2950 ot./min. (1914)
102 k pri 3000 ot./min. (1921)
MAX. RÝCHLOSŤ: 125 km/h(pretekársky typ: 150)

“Medzinárodní”. V roku 1914 projektuje Merosi Alfu Grand Prix, inšpiruje sa diktátom nového predpisu pre preteky, ktorý stanovuje maximálny zdvihový objem “štyri a pol valca” a maximálnu hmotnosť 1100 kg. Motor je vybavený celou radou technických inovácií s použitím dvojitých naklonených ventilov v hlave priamo ovládaných dvomi hriadeľmi na hlave.

Cieľom je posilniť pozíciu značky Alfa na medzinárodných pretekoch i na verejnosti. Začiatok prvého svetového konfliktu má však za následok zastavenie športovej činnosti. Až do roku 1919 zostáva vozidlo v továrni na farmaceutické výrobky. Pre preteky v roku 1921 je výkon motoru zvýšený z 88 na 102 koňov. Na GP Gentlemen v Brescii v roku 1921 Campari, ktorý viedol preteky od 11. do 24. kola, sa vzdáva blízko cieľa z dôvodov úniku vody z chladiča. Bol vyrobený len jeden exemplár tohto modelu.

  • História
  • Štýl
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Štýl a zábava
  •  
  • Vozidlá skladom
  • Auto Becchi
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami