Súbory cookie používame, aby sme zaistili, že Vám poskytujeme tie najlepšie zážitky na našich webových stránkach. Naše webové stránky používajú súbory cookie, ktoré by mohli zahŕňať aj súbory cookie tretích strán, na odosielanie reklamy, ktorá má pre Vás význam. Ak sa chcete dozvedieť viac o súboroch cookie, ktoré používame, môžete prejsť na naše Pravidlá používania súborov cookie. Pokračovaním Vašej návštevy na webových stránkach súhlasíte s používaním súborov cookie. POKRAČOVAŤ
AlfaRomeo.autobecchi.sk Štýl a zábava História 1920 - 1930 Osobnosti
  • Popredajná starostlivosť
  • Newsletter
  • Blue & Me
  • Vyhľadávanie
  • Alfisti
  •  
  • Kontakty
  • Test Drive
  •  
  • Home
  •  

HistóriaHistória

  • Dedičstvo
  • 1910 - 1920
  • 1920 - 1930
    • Vášeň
    • Vozidlá
    • Preteky
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1930 - 1940
  • 1940 - 1950
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografia
  •  

OsobnostiOsobnosti

Antonio Ascari (1888 –1925)

Davy ho milovali

Ascari, mantovan narodený v roku 1888, mechanik stále na cestách po svete, “zamilovaný” do motorov, plní si skutočne svoj sen stáť sa jazdcom. V roku 1921 v dvojici s Camparim víťazí v pretekoch Parma– Poggio Berceto, privádza k víťaznému debutu P2 v roku ‘24, potom ešte raz v Poggio Berceto, na GP Spa a ďalšie víťazstvo v Monthlery. Na 22. okruhu nastáva tragédie: veľmi rýchla P2 Ascariho sa dotýka ochrannej bariéry, ktorá mala byť odstránená, a prevráti sa. Ascari umiera.

Enzo Ferrari (1898- 1988)

V znamení vzpínajúceho sa koňa

Dobrý pilot, šikovný diplomat, skvelý podnikateľ. Vzťah medzi Enzom Ferrarim a Alfou Romeo je dlhý a všestranný: začína ako pilot v dvadsiatych rokoch, kedy bojuje na Targa Florio s 40-60 HP, dôjde do cieľa ako 2. v absolútnom poradí a úspešne pokračuje v nasledujúcom desaťročí. Ale Ferrari sa stáva dôležitou osobnosťou predovšetkým vo fáze strategicko-organizačnej. Jeho podnikavosť ho v roku 1929 privádza k založeniu stajne Ferrari, ktorá sa v roku ’32 stáva reprezentantom Alfy Romeo na pretekoch. Tuto rolu bude zastávať až do roku 1938, kedy je povolaný do Alfa Corse. Ferrari sa rýchlo vracia do Modeny a definitívne Alfu Romeo opúšťa.

Gastone Brilli Peri (1893-1930)

Prvý majster sveta

Zlaté srdce a tvár navždy poznačenú následkom nehody pri pretekoch motoriek po Taliansku. Gróf Brilli Peri, nazývaný jednoducho “Brilli”, začína svoju kariéru pilota hneď v prvých povojnových rokoch. V roku 1925 získava s Alfou svoj prvý majstrovský titul na Veľkej cene Talianska v Monze. Jazdí až do roku 1930, kedy umiera v Tripolise pri skúšobných jazdách na Veľkej cene.

Giuseppe Campari (1892- 1933)

“El negher”

Neúspešný lyrický spevák a milovník kulinárskeho umenia Giuseppe Campari sa narodil v Lodi v roku 1892. Bol prvým veľkým majstrom, ktorý daroval Alfe dôležité úspechy. Bol obrovskej postavy, s malými fúzikmi, víťazí Campari v Lyon v roku ‘24, potom na Mille Miglia v roku 1928 a 1929 a na GP Talianska v Monze s Taziem Nuvolarim. V roku ’33 vo veku 41 rokov sa Campari pripravuje na odchod zo scény: ale to, čo malo byť pravdepodobne posledným športovým dobrodružstvom Monza, sa stane dobrodružstvom osudným. Campari vyjde z cesty spolu s Borzacchinim z Maserati. Obaja umierajú.

Ugo Sivocci (1888 –1925)

Kariéra Uga Sivocciho je celá v znamení Alfy. Spolu s Ascarim, Camparim a Ferrarim je “hrdinom” pretekov prvých rokov druhej dekády dvadsiateho storočia: štvrtý na Targa Florio v roku ‘21, štvrtý v Monze v roku 1922, prvý na Targa v roku 1923. Merosi mu zveruje testovanie P1, ale pri testovaní vychádza Sivocci z vozovky a umiera.

Vittorio Jano.

Génius

Vyprojektované modely:

1924: P2
1927: 6C 1500
1931: 8C 2300
1932: typ B (P3)
1934: 6C 2300
1935: 8C 2900 A
1937: 8C 2900 B

Vittorio Jano, ktorý bol prostredníctvom Enza Ferrariho odtrhnutý z Fiatu, prichádza do Alfy Romeo v roku 1923 a hneď sa púšťa do realizácie povestnej P2, auta, ktoré zostane neporazené celých sedem rokov, 1750, ktorá dominuje pretekom Mille Miglia v rokoch ‘29 a ‘30, P3, ktorá bude od roku 1932 najobľúbenejším autom tých najväčších pilotov doby. Alfu Romeo opúšťa v roku 1937.

  • História
  • Štýl
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Štýl a zábava
  •  
  • Vozidlá skladom
  • Auto Becchi
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami