Davy ho milovali
Ascari, mantovan narodený v roku 1888, mechanik stále na cestách po svete, “zamilovaný” do motorov, plní si skutočne svoj sen stáť sa jazdcom. V roku 1921 v dvojici s Camparim víťazí v pretekoch Parma– Poggio Berceto, privádza k víťaznému debutu P2 v roku ‘24, potom ešte raz v Poggio Berceto, na GP Spa a ďalšie víťazstvo v Monthlery. Na 22. okruhu nastáva tragédie: veľmi rýchla P2 Ascariho sa dotýka ochrannej bariéry, ktorá mala byť odstránená, a prevráti sa. Ascari umiera.
V znamení vzpínajúceho sa koňa
Dobrý pilot, šikovný diplomat, skvelý podnikateľ. Vzťah medzi Enzom Ferrarim a Alfou Romeo je dlhý a všestranný: začína ako pilot v dvadsiatych rokoch, kedy bojuje na Targa Florio s 40-60 HP, dôjde do cieľa ako 2. v absolútnom poradí a úspešne pokračuje v nasledujúcom desaťročí. Ale Ferrari sa stáva dôležitou osobnosťou predovšetkým vo fáze strategicko-organizačnej. Jeho podnikavosť ho v roku 1929 privádza k založeniu stajne Ferrari, ktorá sa v roku ’32 stáva reprezentantom Alfy Romeo na pretekoch. Tuto rolu bude zastávať až do roku 1938, kedy je povolaný do Alfa Corse. Ferrari sa rýchlo vracia do Modeny a definitívne Alfu Romeo opúšťa.
Prvý majster sveta
Zlaté srdce a tvár navždy poznačenú následkom nehody pri pretekoch motoriek po Taliansku. Gróf Brilli Peri, nazývaný jednoducho “Brilli”, začína svoju kariéru pilota hneď v prvých povojnových rokoch. V roku 1925 získava s Alfou svoj prvý majstrovský titul na Veľkej cene Talianska v Monze. Jazdí až do roku 1930, kedy umiera v Tripolise pri skúšobných jazdách na Veľkej cene.
“El negher”
Neúspešný lyrický spevák a milovník kulinárskeho umenia Giuseppe Campari sa narodil v Lodi v roku 1892. Bol prvým veľkým majstrom, ktorý daroval Alfe dôležité úspechy. Bol obrovskej postavy, s malými fúzikmi, víťazí Campari v Lyon v roku ‘24, potom na Mille Miglia v roku 1928 a 1929 a na GP Talianska v Monze s Taziem Nuvolarim. V roku ’33 vo veku 41 rokov sa Campari pripravuje na odchod zo scény: ale to, čo malo byť pravdepodobne posledným športovým dobrodružstvom Monza, sa stane dobrodružstvom osudným. Campari vyjde z cesty spolu s Borzacchinim z Maserati. Obaja umierajú.
Kariéra Uga Sivocciho je celá v znamení Alfy. Spolu s Ascarim, Camparim a Ferrarim je “hrdinom” pretekov prvých rokov druhej dekády dvadsiateho storočia: štvrtý na Targa Florio v roku ‘21, štvrtý v Monze v roku 1922, prvý na Targa v roku 1923. Merosi mu zveruje testovanie P1, ale pri testovaní vychádza Sivocci z vozovky a umiera.
Génius
Vyprojektované modely:
1924: P2
1927: 6C 1500
1931: 8C 2300
1932: typ B (P3)
1934: 6C 2300
1935: 8C 2900 A
1937: 8C 2900 B
Vittorio Jano, ktorý bol prostredníctvom Enza Ferrariho odtrhnutý z Fiatu, prichádza do Alfy Romeo v roku 1923 a hneď sa púšťa do realizácie povestnej P2, auta, ktoré zostane neporazené celých sedem rokov, 1750, ktorá dominuje pretekom Mille Miglia v rokoch ‘29 a ‘30, P3, ktorá bude od roku 1932 najobľúbenejším autom tých najväčších pilotov doby. Alfu Romeo opúšťa v roku 1937.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami |
|