Súbory cookie používame, aby sme zaistili, že Vám poskytujeme tie najlepšie zážitky na našich webových stránkach. Naše webové stránky používajú súbory cookie, ktoré by mohli zahŕňať aj súbory cookie tretích strán, na odosielanie reklamy, ktorá má pre Vás význam. Ak sa chcete dozvedieť viac o súboroch cookie, ktoré používame, môžete prejsť na naše Pravidlá používania súborov cookie. Pokračovaním Vašej návštevy na webových stránkach súhlasíte s používaním súborov cookie. POKRAČOVAŤ
AlfaRomeo.autobecchi.sk Štýl a zábava História 1920 - 1930 Preteky
  • Popredajná starostlivosť
  • Newsletter
  • Blue & Me
  • Vyhľadávanie
  • Alfisti
  •  
  • Kontakty
  • Test Drive
  •  
  • Home
  •  

HistóriaHistória

  • Dedičstvo
  • 1910 - 1920
  • 1920 - 1930
    • Vášeň
    • Vozidlá
    • Preteky
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1930 - 1940
  • 1940 - 1950
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografia
  •  

PretekyPreteky

1920

Od roku 1920 buduje Alfa neobyčajnú športovú legendu. Campari vyhráva v roku 1920 v Mugellu a víťazstvo opakuje v roku 1921, vtedy však naviac nasledovaný svojimi kolegami z týmu Enzom Ferrarim (2.) a Ugom Sivoccim (3.). V roku 1920 vyhraje Campari kilometer s letmým štartom v Gallarate na modele Grand Prix vyprojektovanom v roku 1914 Merosom.

1921

Rok 1921 je v znamení uvedenia modelu 20-30 HP vo verzii ES Sport na preteky. A je to víťazstvo: Ascariho a Sivocciho v Parma-Berceto (1. a 2. miesto) v kategórii 4,5 litra.

1923

1923: nezabudnuteľný ročník. Bol zorganizovaný výkonný tým pilotov so znamením štvorlístku v bielom poli, červené pretekárske RL zbierajú úspechy: Masetti vyhráva v Mugello. S vozidlami, ktoré sú odvodené od modelu RL sa Alfa zúčastňuje v prestížnom sicílskom preteku Targa Florio 1923 v poradí Masetti, Campari, Ascari, Sivocci a Ferrari. (Na voze Sivocciho prvýkrát mizne zelený štvorlístok v trojuholníku s bielym pozadím). Vyhráva Sivocci. Campari zostane vo finále bez benzínu a na druhom mieste prichádza Ascari, ktorému pomohli mechanici a Enzo Ferrari pri poruche, ktorá zastavila jeho auto 200 metrov od cieľa. Ascari vyhráva tiež v Cremone, Sivocci je prvý v jednom z pretekov Turismo v Monze. Ale práve na tejto dráhe v septembri zomrie pri testovaní Grand Prix “P1”.

17. júna 1923 Okruh Savio (Ravenna): triumfuje Enzo Ferrari.

Rodičia Francesca Baraccy, ktorí boli na pretekoch prítomný, darujú pilotovi Alfy Romeo odznak v tvare štítu so vzopätým koňom. Rovnaký, aký ich syn, eso talianskeho letectva v prvej svetovej vojne, namaľoval na trup lietadla. Takto spomína Enzo Ferrari: «Keď som vyhral v '23 prvý okruh Savio, ktorý sa išiel v Ravenne, spoznal som grófa Enrica Baracca, otca hrdinu, potom i jeho matku, grófku Paolinu. To ona mi jedného dňa povedala: “Ferrari, prečo si nedáte na svoje autá vzpínajúceho sa koňa môjho syna? Prinieslo by vám to šťastie". Mám ešte schovanú fotografiu Baraccu s venovaním od rodičov, kde mi zverujú tento znak. Kôň bol a zostal čierny. Ja som pridal kanárikovo žltý podklad, čo je farba Modeny».

1924

Debutuje legendárna P2, je červená s štvorlístkom. Prvý ju testuje Ascari na trati Parma-Berceto. Úvodné preteky končia jasným prvým miestom na okruhu v Cremone, riadi Ascari. Ale prvý veľký úspech prichádza na Grand Prix Európy v Lyone: vyhráva Campari po 7 hodinách 5 minutách a 30 sekundách s priemernou rýchlosťou 114 km/h. Delenge, Sumbeam a Bugatti sú porazení. V októbri sa stretnú na Veľkej cene Talianska v Monze: Alfa Romeo zapisuje 4 vozidlá s pilotmi: Campari, Ascari, Wagner a Minoia. Je to triumf: poker Alfa na cieľovej páske v rozmedzí 45 minút na piateho klasifikovaného (Schmid). Ascari vyhráva priemerom 158,99 km za hodinu.

RL na Targa Florio v roku 24: “...víťazstvo bolo už isté, keď príliš prudké brzdenie Ascariho sto metrov od cieľa spôsobilo pretočenie vozu a pretože sa ani pilotovi ani mechanikom nedarilo voz znovu naštartovať, musia ho tlačiť po vozovke do kopca až do cieľa, kam dorazia ako druhí”. Viac-menej boli aj tak diskvalifikovaní, pretože im pomáhali i diváci.

1925

P2 stále víťazí na plnej čiare. V roku 1925 dominujú Ascari a Campari vo Veľkej cene Európy v Spa: nadradenosť Alfy je taká veľká, že pri pretekoch sa piloti z dôvodu polemík ohľadne nedisciplinovanosti publika a po výzve Jana zastavia, aby si dali niečo k jedlu pri stolíku, zatiaľ čo mechanici leštia ich autá.

V Montlhery, vo Francúzsku, vychádza Ascari v daždi z cesty, umiera pri prevoze do nemocnice. Na znamenie smútku sa Alfa vzdáva a Campari sa na povel vracia do boxov.

Ale i napriek odchodu Ascariho vyhráva Alfa Romeo svoj prvý svetový titul v Monze vďaka Gastonu Brilli Peri. Víťazstvo pripomína na značke vavrínový veniec.

1928-29

Campari s Ramponim na debutujúcej 6C 1500 s kompresorom vyhrávajú Mille Miglia, preteky, ktoré vznikli v roku 1927 a ktoré sa stanú legendou. Úspech sa opakuje v tých istých pretekoch v roku 1929 s modelom 1750. Víťazstvo Alfy prinesie i Mille Miglia 1930, legendárne preteky, v ktorých sú prví Nuvolari i Guidotti, rival-kolega vo farbách Varzi, ktorého predbehol “lietajúci mantovan” na konečnom úseku. rýchlostný rekord: prvýkrát Nuvolari prekoná priemernú rýchlosť 100 km/h.

1930

Varzi sa pomstí víťazstvom v Targa Florio roku 1930 so starou P2: posledné víťazstva slávou ovenčeného vozu Jana, získané i vďaka pilotovým schopnostiam.

Targa Florio 1930, Varzi víťazí medzi plameňmi: «...pri poslednom kole, keď Varzi prenasledoval Chirona s polminútovou stratou, motor P2, teraz už bez paliva, začal vynechávať. Mechanik Varziho vzal kanister s benzínom a snažil sa naplniť nádrž, zatiaľ čo auto bolo ešte v pohybe. Benzín dopadol na rozpálené výfukové potrubie a zo zadnej časti vozu vyšľahli plamene. Varzi sa ale nezastavil, aby vozidlo nebolo obklopené plameňmi mechanik sa snažil uhasiť plamene jednou zo sedačiek vozu. Oheň bol skrotený a Varzimu sa podarilo vyhrať s výhodou 1’ a 48’’ nad Chironom. To bolo Varziho najpôsobivejšie víťazstvo a zároveň posledné víťazstvo modelu P2».

  • História
  • Štýl
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Štýl a zábava
  •  
  • Vozidlá skladom
  • Auto Becchi
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami