Od roku 1920 buduje Alfa neobyčajnú športovú legendu. Campari vyhráva v roku 1920 v Mugellu a víťazstvo opakuje v roku 1921, vtedy však naviac nasledovaný svojimi kolegami z týmu Enzom Ferrarim (2.) a Ugom Sivoccim (3.). V roku 1920 vyhraje Campari kilometer s letmým štartom v Gallarate na modele Grand Prix vyprojektovanom v roku 1914 Merosom.
Rok 1921 je v znamení uvedenia modelu 20-30 HP vo verzii ES Sport na preteky. A je to víťazstvo: Ascariho a Sivocciho v Parma-Berceto (1. a 2. miesto) v kategórii 4,5 litra.
1923: nezabudnuteľný ročník. Bol zorganizovaný výkonný tým pilotov so znamením štvorlístku v bielom poli, červené pretekárske RL zbierajú úspechy: Masetti vyhráva v Mugello. S vozidlami, ktoré sú odvodené od modelu RL sa Alfa zúčastňuje v prestížnom sicílskom preteku Targa Florio 1923 v poradí Masetti, Campari, Ascari, Sivocci a Ferrari. (Na voze Sivocciho prvýkrát mizne zelený štvorlístok v trojuholníku s bielym pozadím). Vyhráva Sivocci. Campari zostane vo finále bez benzínu a na druhom mieste prichádza Ascari, ktorému pomohli mechanici a Enzo Ferrari pri poruche, ktorá zastavila jeho auto 200 metrov od cieľa. Ascari vyhráva tiež v Cremone, Sivocci je prvý v jednom z pretekov Turismo v Monze. Ale práve na tejto dráhe v septembri zomrie pri testovaní Grand Prix “P1”.
17. júna 1923 Okruh Savio (Ravenna): triumfuje Enzo Ferrari.
Rodičia Francesca Baraccy, ktorí boli na pretekoch prítomný, darujú pilotovi Alfy Romeo odznak v tvare štítu so vzopätým koňom. Rovnaký, aký ich syn, eso talianskeho letectva v prvej svetovej vojne, namaľoval na trup lietadla. Takto spomína Enzo Ferrari: «Keď som vyhral v '23 prvý okruh Savio, ktorý sa išiel v Ravenne, spoznal som grófa Enrica Baracca, otca hrdinu, potom i jeho matku, grófku Paolinu. To ona mi jedného dňa povedala: “Ferrari, prečo si nedáte na svoje autá vzpínajúceho sa koňa môjho syna? Prinieslo by vám to šťastie". Mám ešte schovanú fotografiu Baraccu s venovaním od rodičov, kde mi zverujú tento znak. Kôň bol a zostal čierny. Ja som pridal kanárikovo žltý podklad, čo je farba Modeny».
Debutuje legendárna P2, je červená s štvorlístkom. Prvý ju testuje Ascari na trati Parma-Berceto. Úvodné preteky končia jasným prvým miestom na okruhu v Cremone, riadi Ascari. Ale prvý veľký úspech prichádza na Grand Prix Európy v Lyone: vyhráva Campari po 7 hodinách 5 minutách a 30 sekundách s priemernou rýchlosťou 114 km/h. Delenge, Sumbeam a Bugatti sú porazení. V októbri sa stretnú na Veľkej cene Talianska v Monze: Alfa Romeo zapisuje 4 vozidlá s pilotmi: Campari, Ascari, Wagner a Minoia. Je to triumf: poker Alfa na cieľovej páske v rozmedzí 45 minút na piateho klasifikovaného (Schmid). Ascari vyhráva priemerom 158,99 km za hodinu.
RL na Targa Florio v roku 24: “...víťazstvo bolo už isté, keď príliš prudké brzdenie Ascariho sto metrov od cieľa spôsobilo pretočenie vozu a pretože sa ani pilotovi ani mechanikom nedarilo voz znovu naštartovať, musia ho tlačiť po vozovke do kopca až do cieľa, kam dorazia ako druhí”. Viac-menej boli aj tak diskvalifikovaní, pretože im pomáhali i diváci.
P2 stále víťazí na plnej čiare. V roku 1925 dominujú Ascari a Campari vo Veľkej cene Európy v Spa: nadradenosť Alfy je taká veľká, že pri pretekoch sa piloti z dôvodu polemík ohľadne nedisciplinovanosti publika a po výzve Jana zastavia, aby si dali niečo k jedlu pri stolíku, zatiaľ čo mechanici leštia ich autá.
V Montlhery, vo Francúzsku, vychádza Ascari v daždi z cesty, umiera pri prevoze do nemocnice. Na znamenie smútku sa Alfa vzdáva a Campari sa na povel vracia do boxov.
Ale i napriek odchodu Ascariho vyhráva Alfa Romeo svoj prvý svetový titul v Monze vďaka Gastonu Brilli Peri. Víťazstvo pripomína na značke vavrínový veniec.
Campari s Ramponim na debutujúcej 6C 1500 s kompresorom vyhrávajú Mille Miglia, preteky, ktoré vznikli v roku 1927 a ktoré sa stanú legendou. Úspech sa opakuje v tých istých pretekoch v roku 1929 s modelom 1750. Víťazstvo Alfy prinesie i Mille Miglia 1930, legendárne preteky, v ktorých sú prví Nuvolari i Guidotti, rival-kolega vo farbách Varzi, ktorého predbehol “lietajúci mantovan” na konečnom úseku. rýchlostný rekord: prvýkrát Nuvolari prekoná priemernú rýchlosť 100 km/h.
Varzi sa pomstí víťazstvom v Targa Florio roku 1930 so starou P2: posledné víťazstva slávou ovenčeného vozu Jana, získané i vďaka pilotovým schopnostiam.
Targa Florio 1930, Varzi víťazí medzi plameňmi: «...pri poslednom kole, keď Varzi prenasledoval Chirona s polminútovou stratou, motor P2, teraz už bez paliva, začal vynechávať. Mechanik Varziho vzal kanister s benzínom a snažil sa naplniť nádrž, zatiaľ čo auto bolo ešte v pohybe. Benzín dopadol na rozpálené výfukové potrubie a zo zadnej časti vozu vyšľahli plamene. Varzi sa ale nezastavil, aby vozidlo nebolo obklopené plameňmi mechanik sa snažil uhasiť plamene jednou zo sedačiek vozu. Oheň bol skrotený a Varzimu sa podarilo vyhrať s výhodou 1’ a 48’’ nad Chironom. To bolo Varziho najpôsobivejšie víťazstvo a zároveň posledné víťazstvo modelu P2».
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami |
|