Značka 1925/1946
Vavrínový veniec z kovu vytepaný okolo značky pripomína mýtické víťazstvá: P2 na prvých automobilových majstrovstvách sveta (1924). Priemer kruhu sa mení zo 65 na 75 mm. Od roku 1930 je obmedzený na 60 mm a zostane tak až do roku 1945.
1750 Mánia
Pat Braden, sekretár klubu Alfa Romeo Owners of America, popisuje model 1750 v jednej spravodajskej rubrike z roku 1961: «Zmienil som sa o zvuku MOTORU Alfy Romeo: je to akýsi druh nepopísateľnej rapsódie. Ale všetko, čo sa týka tohoto auta vyvoláva rovnaké pocity a stále, keď do nej nastúpim a naštartujem, nuda každodenného života odchádza a všetko je razom čerstvé, nové, znovu a znovu» Peter Hull vo svojej knihe História ’Alfy Romeo (1970) píše k téme 1750: «Skvostné a vzrušujúce stroje, rovnako ako krásne ženy, nie sú zvyčajne bez chýb. Z tohto pohľadu je Alfa 1750 výnimkou».
Traja mušketieri
Upevňuje sa povesť tímu Alfa Romeo. Ascari, Campari a Sivocci sú prezívaní “traja mušketieri”
1. štvorlístok
1923 Targa Florio: na voze pilota Sivocciho sa prvýkrát objavuje zelený štvorlístok uzavretý do trojuholníku s bielym pozadím, ktorý sa potom stáva symbolom pretekárskeho tímu Corse Alfa.
Princ zo Siamu
1924: Princ zo Siamu navštevuje Alfu Romeo a kupuje jedno auto RL Sport s karosériou Castagna.
Preteky Mille Miglia
Pretek Mille Milglia vznikol v roku 1927. Je niečím absolútne novým a senzačným. Jeho trať je tvrdá a selektívna, Brescia-Roma-Brescia, zapíše skoro tento pretek do legiend: je to “kavalkáda” dlhá asi 1600 km cez kraje a mestá Talianska.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami |
![]() ![]() ![]() |