ROK VÝROBY: 1922-1927
MOTOR: 6 valcov v rade, liatinový blok motora
ZDVIHOVÝ OBJEM: od 2916 do 3620 cm3
VÝKON: 56 k pri 3200 ot./min. (model RL Normale)
61 k pri 3200 ot./min. (model RL Turismo)
71 k pri 3500 ot./min. (model RL Sport)
MAX. RÝCHLOSŤ: 110 – 130 km/h
Elegán na cestách.
Auto vyprojektované Merosim z roku 1921 predstavuje šesťvalcový motor s vahadlami a ventilmi v hlave a prednými brzdami, ktoré umožňuje vylúčiť vibrácie pri brzdení. Je vyrábaný vo verzii Normale a Sport a výrobca z Portello ho používa i pre preteky predovšetkým za reklamnými účelmi, necháva ho pretekať v národných pretekoch a dokonca v sériách na cestných okruhoch, pretekoch do vrchu a vytrvalostných pretekoch, ktoré pre neho schválne pripravil. Výsledok: RL všade zbiera úspechy a zaisťuje Alfe Romeo obchodnú pozíciu pre jej výrobky. Jedna z verzií pripravených špeciálne pre účasť na Targa Florio v roku 1923 a 1924 dosahuje s Camparim za volantom priemernú rýchlosť cez 178 km/h na letmých 10 km. Vozidiel, ktorá sú vyrábané v rôznych verziách, je celkom 2640 a sú žiadané zo všetkých strán kontinentu.
ROK VÝROBY: 1923-1925
MOTOR: 4 valce v rade, liatinový blok motora
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1944 cm3
VÝKON: 40 k pri 3000 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: 95 km/h)
Ekonomickejší model RL.
Predstavený na parížskom autosalóne v roku 1923. RM je štvorvalec s dvojlitrovým zdvihovým objemom Jeho motor má veľa z predchádzajúcich RL, ale za prístupnejšiu cenu. K dispozícii je v troch verziách Normale, Sport a Unificato. Tento model je vyrobený v 500 exemplároch. Jeho športový debut prichádza na 3. Alpskom pohári v roku 1923, kde sa klasifikuje ako štvrtý v kategórii «dva litre» po prejazde šiestich etáp a takmer troch tisíc kilometrov.
ROK VÝROBY: 1924-1930
MOTOR: 8 valcov v rade, 4 oceľové bloky obložené plechom
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1987 cm3
VÝKON: 140 k pri 5500 ot./min. (1924)
155 k pri 5500 ot./min. (1929)
175 k pri 5500 ot./min. (1930)
MAX. RÝCHLOSŤ: 225 km/h
Neporaziteľná.
Prvým vozidlom navrhnutým Vittoriom Janom v roku 1924 je P2, čo je zároveň i prvá Alfa Romeo s osemvalcovým preplňovaným motorom s dvoma karburátormi umiestenými za dúchadlom. P2, ktorá bola tajne pripravovaná v dielňach v Portellu debutuje a prekvapuje na pretekoch 200 miglia, 2. Circuito di Cremona v roku 1924, víťazstvom s neuveriteľnou priemernou rýchlosťou cez 158 km/h a absolvovaním 10 letmých km s priemernou rýchlosťou 195 km/h.
Účasť na medzinárodných veľkých cenách v roku 1924 a 1925 vedie potom k získaniu prvého miesta na majstrovstvách sveta, ktoré prinesie značke nový vavrínový veniec. P2 je považovaný za jedno z najlepších áut Veľkých cien dvadsiatych rokov a prispieva k budovaniu základov legendy zvanej Alfa Romeo. Zo šiestich vyrobených exemplárov (s useknutou zadnou časťou alebo s dlhou zadnou časťou) ostali do dnešných dní dva, jeden v múzeu Alfa Romeo v Adrese a jedna verzia z roku 1930 je uchovaná v automobilovom múzeu Museo dell’Automobile di Torino.
ROK VÝROBY: 1927-1929
MOTOR: 6 valcov v rade, liatinový monoblok
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1487 cm3
VÝKON: 44 k pri 4200 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: 110 km/h (4 miesta), 105 km/h (6 miest)
Ľahké a brilantné “vozítko”. Prvé sériovo vyrábané auto.
6C 1500 skonštruovaná Vittoriom Janom slávnostne štartuje vstup Alfy Romeo do sériovej výroby áut s nízkym a stredným obsahom. Je vybavená šesťvalcovým motorom, rozvody sú ovládané len jednou vačkovou hriadeľov na hlave. Základom vozu je značný výkon, úplne jedinečný na tak nízku hmotnosť vozidla, sprevádzaný stabilitou a bezchybnou ovládateľnosťou.
Okamžite po predstavení 6C 1500 v roku 1925 na Autosalóne v Miláne, a potom v Paríži a Londýne, začala zbierať obdiv odborníkov pre svoje avantgardné vlastnosti, tešila sa obchodnému i športovému úspechu. Medzi rokmi ’27 a ’29 je vyrobených celkom 1075 kusov s týmto obsahom.
ROK VÝROBY: 1929-1933
MOTOR: 6 valcov v rade, liatinový blok motora
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1752 cm3
VÝKON: 46 k pri 4000 ot./min.
85 k pri 4800 ot./min. (Super Sport a Gran Sport)
MAX. RÝCHLOSŤ: 110 km/h
165 km/h(1929), 170 (1930)
6C 1500 je ešte výkonnejšia. 6C 1750 je predstavená na Autosalóne v Ríme v roku 1929 a sériovo sa vyrába vo verziách Turismo, Gran Turismo,Super Sport a Gran Sport. 6C 1750 si zachováva rovnakú konštrukciu i hmotnosť ako 1500, má však výkonnejšie motory (až o 10-15%, u pretekárskych motorov dosahuje 100k) a pomerne veľké zvýšenie momentu, tým sa značne zlepšuje i akcelerácia. I niektoré časti karosérie prešli dielčími úpravami, ktoré mali zaručovať maximálnu bezpečnosť ako u sériovo vyrábaných modelov, tak u špeciálnych pretekárskych motorov. Od svojho športového debutu na Mille Miglia v roku 1929 až do roku 1931 dominuje neporazená všetkým pretekom kategórie Sport. Je vyrobených 2579 vozov.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami |
|