AlfaRomeo.autobecchi.sk Štýl a zábava História 1930 - 1940 Preteky
  • Popredajná starostlivosť
  • Newsletter
  • Blue & Me
  • Vyhľadávanie
  • Alfisti
  •  
  • Kontakty
  • Test Drive
  •  
  • Home
  •  

HistóriaHistória

  • Dedičstvo
  • 1910 - 1920
  • 1920 - 1930
  • 1930 - 1940
    • Vášeň
    • Vozidlá
    • Preteky
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1940 - 1950
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografia
  •  

PretekyPreteky

1931

Na Mille Miglia v roku 1931 Alfa Romeo uvádza vozidlo, ktoré na prvý pohľad pripomína 1750, s ktorou ma skoro zhodný podvozok. “Tajnou” novinkou je motor, osemvalec: je to nová, výnimočná 2300. Pilotujú ju Nuvolari a Arcangeli, nemajú však šťastie: na rade je s víťazstvom Caracciola na Mercedese. Ale 2300 je hneď pripravená k odvete: voz dominuje na Targa Florio: 1. Nuvolari, 2. Borzacchini. “2300 Monza” medzitým vyhráva pri debute na Veľkej cene Talianska v Monze s Nuvolarim a Camparim pred ďalšou 2300 s Minoiou a Borzacchinim.

1932

Scénu ovláda nový monopost P3. Debut sa koná v Monze 5. júna a 4 vozy sú pilotované Nuvolarim, Camparim, Borzacchinim a nemcom Caracciolou. Vyhráva vyrovnane Nuvolari. Každý pretek, víťazstvo: a stáva sa nevyvrátiteľným idolom davu. Nuvolari dominuje i na Targa Florio (s rovnakou 2300, ktorá vyhrala v roku 1931), Veľkej cene Talianska, Veľkej cene Francúzska, Okruhu v Avellino, v Coppa Ciano a v Coppa Acerbo. Borzacchini a Bignami triumfujú na Mille Miglia s 2300, Chinetti a Sommer v Le Mans, Brivio a Siena v Spa.

1933

Alfa sa sťahuje z pretekov a odôvodňuje toto rozhodnutí jedným faktom - nepochybným -, že dokázala v roku 1932 neporaziteľnosť svojich vozov. Ale červené milánske autá pokračujú v účasti na pretekoch. Zrušia Štvorlístok a nahradia ho koňom na žltom pozadí stajne Ferrari. Nuvolari vyhraje sedem pretekov, medzi inými aj Le Mans a Mille Miglia. Rok sa uzatvára tragicky: v Monze zomierajú Campari (pri svojom poslednom preteku pred ukončením kariéry, má 41 rokov) a Borzacchini.

1934

Stajňa Ferrari naďalej triumfuje na monopostoch. Varzi vyhráva Mille Miglia, zatiaľ čo Etanchelin a Chinetti sú prví v Le Mans s Alfou 2300.

1935

Legendárne víťazstvo Nuvolariho na Veľkej cene Nemecka na Nürburgringu: vďaka jeho schopnostiam a ovládateľnosti, ľahkosti a stabilite malej Alfy (300 k) na ceste sa mu podarí predbehnúť nemecké tímy na Mercedesoch 400 k aj tímy Auto Union, Maserati a Bugatti.

Nuvolari skúša i model biMOTOR (540 k) navrhnutý Luigi Bazzim pre Ferrari. Na pretekoch Firenze-Mare prekročí rýchlosť 336 kilometrov za hodinu. Rýchlostný výkon je udivujúci.

1936

Dvojitý úspech na Mille Miglia. Nuvolari dovršuje ďalší povestný pretek v Coppa Ciano v Livorne: rozbíja auto, vracia sa do boxov, nasadá do auta Pintacuda (posledné z vozov Alfa na preteku) a podarí sa mu zvíťaziť. Triumf, i pre Alfu Romeo. Prvé auto z Auto Union je až štvrté. 1936: Tazio Nuvolari uvádza do vytrženia americké davy víťazstvom prestížneho poháru Coppa Vanderbilt v New Yorku.

Alfa Romeo vyhráva na Mille Miglia i v rokoch 1937 a 1938.

1939

Poháre Coppa Ciano, Coppa Acerbo: vyhráva 158.

1940

Je zrušené samostatné oddelenie Alfa Corse

  • História
  • Štýl
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Štýl a zábava
  •  
  • Vozidlá skladom
  • Auto Becchi
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami