Na Mille Miglia v roku 1931 Alfa Romeo uvádza vozidlo, ktoré na prvý pohľad pripomína 1750, s ktorou ma skoro zhodný podvozok. “Tajnou” novinkou je motor, osemvalec: je to nová, výnimočná 2300. Pilotujú ju Nuvolari a Arcangeli, nemajú však šťastie: na rade je s víťazstvom Caracciola na Mercedese. Ale 2300 je hneď pripravená k odvete: voz dominuje na Targa Florio: 1. Nuvolari, 2. Borzacchini. “2300 Monza” medzitým vyhráva pri debute na Veľkej cene Talianska v Monze s Nuvolarim a Camparim pred ďalšou 2300 s Minoiou a Borzacchinim.
Scénu ovláda nový monopost P3. Debut sa koná v Monze 5. júna a 4 vozy sú pilotované Nuvolarim, Camparim, Borzacchinim a nemcom Caracciolou. Vyhráva vyrovnane Nuvolari. Každý pretek, víťazstvo: a stáva sa nevyvrátiteľným idolom davu. Nuvolari dominuje i na Targa Florio (s rovnakou 2300, ktorá vyhrala v roku 1931), Veľkej cene Talianska, Veľkej cene Francúzska, Okruhu v Avellino, v Coppa Ciano a v Coppa Acerbo. Borzacchini a Bignami triumfujú na Mille Miglia s 2300, Chinetti a Sommer v Le Mans, Brivio a Siena v Spa.
Alfa sa sťahuje z pretekov a odôvodňuje toto rozhodnutí jedným faktom - nepochybným -, že dokázala v roku 1932 neporaziteľnosť svojich vozov. Ale červené milánske autá pokračujú v účasti na pretekoch. Zrušia Štvorlístok a nahradia ho koňom na žltom pozadí stajne Ferrari. Nuvolari vyhraje sedem pretekov, medzi inými aj Le Mans a Mille Miglia. Rok sa uzatvára tragicky: v Monze zomierajú Campari (pri svojom poslednom preteku pred ukončením kariéry, má 41 rokov) a Borzacchini.
Stajňa Ferrari naďalej triumfuje na monopostoch. Varzi vyhráva Mille Miglia, zatiaľ čo Etanchelin a Chinetti sú prví v Le Mans s Alfou 2300.
Legendárne víťazstvo Nuvolariho na Veľkej cene Nemecka na Nürburgringu: vďaka jeho schopnostiam a ovládateľnosti, ľahkosti a stabilite malej Alfy (300 k) na ceste sa mu podarí predbehnúť nemecké tímy na Mercedesoch 400 k aj tímy Auto Union, Maserati a Bugatti.
Nuvolari skúša i model biMOTOR (540 k) navrhnutý Luigi Bazzim pre Ferrari. Na pretekoch Firenze-Mare prekročí rýchlosť 336 kilometrov za hodinu. Rýchlostný výkon je udivujúci.
Dvojitý úspech na Mille Miglia. Nuvolari dovršuje ďalší povestný pretek v Coppa Ciano v Livorne: rozbíja auto, vracia sa do boxov, nasadá do auta Pintacuda (posledné z vozov Alfa na preteku) a podarí sa mu zvíťaziť. Triumf, i pre Alfu Romeo. Prvé auto z Auto Union je až štvrté. 1936: Tazio Nuvolari uvádza do vytrženia americké davy víťazstvom prestížneho poháru Coppa Vanderbilt v New Yorku.
Alfa Romeo vyhráva na Mille Miglia i v rokoch 1937 a 1938.
Poháre Coppa Ciano, Coppa Acerbo: vyhráva 158.
Je zrušené samostatné oddelenie Alfa Corse
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami |
|