ROK VÝROBY: 1931-1934
MOTOR: 8 valcov v rade, dvojblok z ľahkej zliatiny, oceľové vložené vložky valcov
ZDVIHOVÝ OBJEM: 2336 cm3
VÝKON: 142 k pri 5000 ot./min. (model Corto - Lungo)
155 k pri 5200 ot./min. (model spider corsa)
165 k pri 5400 ot./min. (model Monza)
155 k pri 5200 ot./min. (model Le Mans del 1931)
165 k pri 180 pri 5400 ot./min. (model Le Mans z let 1932-34)
MAX. RÝCHLOSŤ: od 165 (model Lungo) do 225 km/h(model Monza)
Rafinovaná. Aby si udržala nadradenosť v pretekoch kategórie Sport, začala realizovať osemvalcový motor s rovnakým vŕtaním a zdvihom ako u modelu 6C 1750 s 2336 cm3, montovaným bez rozdielu do modelov Spider s krátkym podvozkom, na Torpedo s dlhým rázvorom alebo na špeciálny podvozok monopostu na Veľkú cenu. Konštrukcia motora je oproti šesťvalcovému motoru upravená tak, aby ovládanie rozvodov mohlo byť umiestnené do stredu motora s pomocou série ozubených prevodov rozložených stupňovito. Blok valcov sa skladá z dvoch poloblokov z ľahkej zliatiny s oceľovými vložkami, vloženými za tepla. Rovnako aj hlava je rozdelená na dve časti a je z ľahkej zliatiny: inovácia na svetovej úrovni. Po nešťastnom debute na Mille Miglia v roku 1931, vyhráva auto na Targa Florio a od tej doby zbiera mnoho úspechov ako so Spiderom 2/4 sedadlovým na Le Mans, rovnako aj s dvojsedadlovým na Veľkej cene v Monze a Le Mans. Výroba modelu realizovaného Janem začína v roku 1931, vyrába sa v rôznych verziách. Končí v roku 1934, kedy bolo realizovaných spolu 188 podvozkov.
ROK VÝROBY: 1933
MOTOR: 6 valcov v rade, liatinový blok motora (niektoré exempláre z ľahké zliatiny)
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1917 cm3
VÝKON: 68 k pri 4500 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: 130 km/h
Posledná transformácia 6C 1750
V motore je použitá vôbec prvýkrát v sérii 6C hlava z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem je nastavený na 1917 cm3. Model predchádza uvedeniu nového modelu 6C 2300. Je vyrobených 197 exemplárov.
ROK VÝROBY: 1934 - 1937
MOTOR: 6 valcov v rade, monoblok
ZDVIHOVÝ OBJEM: 2309 cm3
VÝKON: 68 k pri 4400 ot./min. (6C 2300 Turismo)
76 k pri 4400 ot./min. (6C 2300 Gran Turismo)
95 k pri 4500 ot./min. (6C 2300 Pescara)
MAX. RÝCHLOSŤ: 120 - 145 km/h
Krása je sériová. Nový model nahradzuje 6C 1750 a 6C 1900 a spojuje v sebe eleganciu tvarov a pretekárske “srdce”. Vozidlo je vybavené motorom s liatinovou kľukovou skriňou odliatou do jedného bloku so skupinou šiestich vložiek valcov a hlavou z ľahkej zliatiny, jednokotúčovou spojkou s 4 rýchlosťami dopredu a spiatočkou, so synchronizáciou na 3.a 4. rýchlostný stupeň s predlohovým kolesom. Zadné tlmiče majú nastaviteľné hydraulické ovládanie z miesta vodiča.
O roku 1934 začína 6C 2300 sezónu plnú víťazstiev. Športový debut prebieha na 1. automobilovom preteku Talianska v roku 1934, na 24 hodín Pescara sa tri vozy 6C 2300 Gran Turismo s preplňovaným motorom a špeciálnou karosériou Touring klasifikujú na prvých troch miestach v absolútnom poradí (odtiaľ pochádza názov malej série, ktorá sa volá “Pescara”).
Od roku 1935 do roku 1937 budú tri verzie, Turismo, Gran Turismo a Pescara vybavené, prvýkrát v Európe, nezávislým zavesením.
ROK VÝROBY: 1935-1939
MOTOR: 8 valcov v rade, dvojblok z ľahkej zliatiny - oceľové vložené vložky valcov
ZDVIHOVÝ OBJEM: 2905 cm3
VÝKON: 220 k pri 5300 ot./min. (8C 2900 A pretekársky)
180 k pri 5200 ot./min. (8C 2900 B krátky aj predlžený)
MAX. RÝCHLOSŤ: 230 km/h (8C 2900 A pretekársky)
185 km/h(8C 2900 B krátky)
185 km/h(8C 2900 B predĺžený)
“Najrýchlejšie a najkrajšie športové auto na svete”.
Najprestížnejší z realizácie Alfy Romeo na poli gran turismo pred druhou svetovou vojnou. Model 2900 je vozidlo, ktoré vzrušuje a prekvapuje fanúšikov krásou svojich tvarov, stabilitou na ceste a neuveriteľnou ľahkosťou riadenia. Prvá verzia modelu, 8C 2900 A, je uvedená v roku 1934 s prípravou dvojmiestneho podvozku, ktorý pri použití predného i zadného nezávislého zavesenia pretekárskeho vozu Tipo C (1934) a motoru z monopostu Tipo B s 2905 cm3 umožňuje autu jazdiť na pretekoch typu Sport.
V roku 1937 Alfa Romeo, na základe skúseností získanými s týmto vozom, uvádza na úzky trh fanúšikov model 8C 2900 B vo verzii s krátkym podvozkom (Spider corsa 2 miestna, 20 exemplárov) a s predĺženým podvozkom (Coupé Touring 4 miestny, 10 exemplárov).
Debut 8C 2900 A je na Mille Miglia v roku 1936, s prvými tromi miestami pre tri autá, ktoré sa zúčastnili. Na pretekoch nemá „2900“ súperov: prvé tri miesta sú jej aj na Mille Miglia v roku 1938. Víťazstva pokračujú až do roku 1939, v praxi sa miešajú s víťazstvami získanými verziou 8C 2900 B Corto.
Tipo B
ROK VÝROBY: 1935
MOTOR: 8 valcov v rade – dvojblok z ľahkej zliatiny - oceľové vložené vložky valcov
ZDVIHOVÝ OBJEM: 3165 cm3
VÝKON: 265 k pri 5400 ot./min
MAX. RÝCHLOSŤ: 275 km/h
V roku 1935 pristupuje stajňa Ferrari so súhlasom výrobcu k zavedeniu niektorých zlepšení na monoposte Tipo B.
Nuvolari sa zúčastní Veľkej ceny v Pau dňa 24. februára s jedným z týchto vozov, na ktorom bolo realizované zadné zavesenie s listovými pružinami typu "Cantilever" a trecími tlmičmi. Toto riešenie veľmi vylepšilo jazdné vlastnosti vozidla. Bolo preto rozhodnuté takto upraviť všetky existujúce vozy Tipo B.
Do týchto vozidiel boli s úspechom namontované aj motory so zväčšeným obsahom 3165 cm3, vŕtanie bolo upravené na 71 mm, čím bol získaný výkon 265 koňov.
Tipo C
ROK VÝROBY: 1935
MOTOR: 8 valcov v rade – dvojblok z ľahkej zliatiny - oceľové vložené vložky valcov
ZDVIHOVÝ OBJEM: 3822 cm3
VÝKON: 330 k pri 5400 ot./min
MAX. RÝCHLOSŤ: 275 km/h
Evolúcia vozidiel s nezávislým zavesením našla vo výrobcovi z Portella jedného z prvých, ktorí vymysleli originálne a účinné riešenie. Už v roku 1934 bola započatá realizácia pretekárskeho auta nazvaného Tipo C, s nezávislým zavesením, ktoré umožňovalo použiť dve verzie: radový osemvalec s obsahom 3822 cm3, veľmi podobný konštrukcii osemvalca modelu 8C 2905 cm3, a dvanásťvalec do V/60° s obsahom 4064 cm3.
Debut voza 8C s motorom 3822 cm3 bol na 13. Veľkej cene Talianska, ktorá sa konala 8. septembra 1935 v Monze. Model s dvanásťvalcovým motorom 4064 cm3 debutoval na 10. Veľkej cene Tripolisu, ktorá sa konala 10. mája 1936. S týmto posledným typom vyhral Nuvolari Pohár Vanderbilt v Spojených Štátoch 12. októbra 1936 na úplne novom autodróme Roosvelt Field v New Yorku.
P3
ROK VÝROBY: 1932-1933
MOTOR: 6 valcov v rade, dvojblok z ľahkej zliatiny - oceľové vložené vložky valcov
ZDVIHOVÝ OBJEM: 2654 cm3
VÝKON: 215 k pri 5600 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: 232 km/h
Najkrásnejší monopost.
Štíhly a krásny model Tipo B, vzápätí nazvaný P3 ako pripomenutie “staršej sestry” P2, je z roku 1932 a je vyprojektovaný geniálnym Vittoriom Janom. Jeho debut na dráhe v Monze znamená triumf Alfy Romeo: Nuvola riadená Nuvolarim je prvá s priemernou rýchlosťou 167,52 km za hodinu. Bohatá je i na technické inovácie: medzi najoriginálnejšie patrí diferenciál na výstupe prevodovky a dve prevodové hriadele umiestené do V, ktoré prenášajú pohyb k zadným kolesám a v ktorých strede je umiestené miesto pre vodiča. Z tohto modelu bolo vytvorených 6 exemplárov.
ROK VÝROBY: 1935
MOTOR: 16 valcov v rade, 2 motory po 8 valcoch v rade, 1 predný – 1 zadný dvojblok z ľahkej zliatiny– oceľové vložené vložky valcov
ZDVIHOVÝ OBJEM: 6330 cm3 - 2 motory po 3165 cm3
VÝKON: 540 k - 2 motory po 270 k pri 5400 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: 325 km/h
“Rýchlosťou svetla”.
Monopost s udivujúcimi rýchlostnými výkonmi. Vyprojektovaný Luigim Bazzim pre Ferrari, biMOTOR je skonštruovaný pre konkurenčný boj s nemeckými autami pri rýchlostných pretekoch roku 1935 ako Tripolis, Tunisko a Reims v dobe čakania na novo pripravované modely Alfa Romeo s osemvalcovým motorom s obsahom 3822 cm3 a dvanásťvalcom s obsahom 4046 cm3. Dva motory, jeden predný a jeden zadný medzi prevodovkou, spojka a miesto pre vodiča: jedno z najgeniálnejších riešení, ktoré umožňuje obmedziť veľkosť prednej časti. Od tohoto vozu boli postavené len dva exempláre.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami |
|