Technik z Legnana (Mi)
Gioacchino Colombo prispieva v prvej rade k športovým úspechom Alfy Romeo v tridsiatych a štyridsiatych rokoch. Prichádza do Portella v roku ’24, následne sa stáva priamym spolupracovníkom Jana a zaoberá sa stajňou Ferrari. V Modene navrhne povestnou 158, 308, 321 a 316. Alfa Romeo ho znovu zavolá v roku ’38, po vojne potom spolupracuje na projektoch niekoľkých prototypov, medzi nimi je napr. “Disco volante”. V roku 1945 sa vracia do Ferrari, kde vytvára prvý dvanásťvalec 1500 cm3 v znamení koňa.
I on je súčasťou Alfy troch “F” spolu s Farinou a Fangiem. Narodil sa v Osimo (Ancona). Do Alfy prichádza v roku ’33, vracia sa v roku ‘50 a vyhráva s Fangiem Veľkú cenu Francúzska v roku 1951 v Reims. Zomiera v roku ’52 po nehode v Monaku.
Od taláru k montérkam
Giuseppe (zvaný Nino) Farina, narodený v Turíne v roku 1906, synovec Pinin Fariny, je prvým majstrom sveta Formule 1 za volantom monopostu Alfa Romeo. Promuje na právach, ale pred súdom dá prednosť pretekaniu. Debutuje na dráhe v roku 1930 s Alfou 1500 cm3, ale vybočí z cesty a zraní sa. Nestratí odvahu a vracia sa na preteky v roku 1933, predbehne Nuvolariho a následne získa aj jeho sympatie. Ten si ho potom so sebou zoberie do Alfy ako oficiálneho pilota. Prichádza ako druhý na Mille Miglia v ’36 a ’37, potom sa stane špičkovým pilotom Alfy, keď Nuvolari prestúpi do Auto Union. Na dráhu sa vracia po vojne so 158, triumfuje v Ženeve, aby potom vyhral vo veľkom štýle v roku 1950: tentokrát je to prvý svetový titul - 30 bodov: o 3 body viac než Fangio, jeho “rival” a tímový kolega. Vracia sa nasledujúceho roku, ale umiestni sa ako štvrtý. Pokračuje v pretekaní s autami Ferrari, keď sa Alfy stiahnu z pretekov. Zomiera pri cestnej nehode v roku 1966.
V znamení Satta
Realizácia najdôležitejších modelov od doby, kedy preberá vedenie projektového oddelenia:
1946: 6C 2500 limuzína Freccia d’Oro (zlatá šípka)
1948: 6C 3000, šesťvalec, prototyp
1950: 1900, prvé sériovo vyrábané auto skonštruované vo veľkom počte exemplárov
1952: 1900 C52 Disco Volante
1954: 2000 Sportiva
1954: Giulietta Sprint
1954: Dodávka “Romeo”
1955: 750 Competizione
1957: 2000, 4 valec, 1975 cm3
1962: 2600, 6 valec, 2584 cm3
1962: Giulia TZ, 4 valec, 1570 cm3, pre rýchlu turistiku
1965: Giulia GTA
1966: 1600 Spider di Pininfarina, “Duetto”
1966: Spider “4R Zagato”
1967: 33/2 liter
1968: 1750 limuzína
1968: GTA 1300 Junior
1969: 33/3 liter
1970: “Montreal”
1970/71: 1750 a 200 GT Am
1970: 2000 limuzína
1972: Alfetta
Narodený v Turíne v roku 1910, letecký inžinier, prichádza do Alfy Romeo v roku 1938. Zaoberá sa 158 pre Veľké ceny a následne 159. A vďaka jeho zásahom Alfa Romeo vyhráva prvé dva svetové tituly hneď po vojne. Technik a manažér veľkých schopností sprevádzal Alfu na rozhraní druhej svetovej vojny. Jeho podpis nesú i sériovo vyrábané vozidla, medzi nimi 1900, Giulietta, Giulia, 1750, Montreal a Alfetta a im odpovedajúce pretekárske verzie.
Vyprojektované modely:
1939: 162, pretekársky monopost, 16 valec, 2995 cm3, prototyp
1940: 512, pretekársky monopost, 12 valec, 1490 cm3, prototyp
1941: 163, pretekársky dvojsedadlový triedy Sport, 16 valec, 2995 cm3, prototyp
1943: “Gazzella”, 6 valec, 1954 cm3, prototyp
Letecké motory:
1940: MOTOR Alfa 1001, 8 valec do otočeného V, 1100 k, prototyp
1941: MOTOR Alfa 101, 28 valec v 7 radoch po 4, 2000 k, prototyp
Španielsky inžinier z Barcelony bol v roku 1936 prijatý do Alfy Romeo ako poradca pre technické testy, v roku 1940 bol menový technickým poradcom generálneho riaditeľstva a je mu zverené vedenie servisu špeciálnych služieb a supervízie nad službami projektovania, poverenie, ktoré trvalo až do roku 1945. Vytvára 162 so šestnásťventilovým motorom, dvanásťventilovú 512 s motorom boxer vzadu, 613 dvojsedadlový Sport, prototyp Gazzella s dvoma leteckými motormi. Po vojne sa vracia do Španielska, kde vytvára slávne “Pegaso” a potom prispieva k zrodu Seatu.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami |
|