Súbory cookie používame, aby sme zaistili, že Vám poskytujeme tie najlepšie zážitky na našich webových stránkach. Naše webové stránky používajú súbory cookie, ktoré by mohli zahŕňať aj súbory cookie tretích strán, na odosielanie reklamy, ktorá má pre Vás význam. Ak sa chcete dozvedieť viac o súboroch cookie, ktoré používame, môžete prejsť na naše Pravidlá používania súborov cookie. Pokračovaním Vašej návštevy na webových stránkach súhlasíte s používaním súborov cookie. POKRAČOVAŤ
AlfaRomeo.autobecchi.sk Štýl a zábava História 1940 - 1950 Osobnosti
  • Popredajná starostlivosť
  • Newsletter
  • Blue & Me
  • Vyhľadávanie
  • Alfisti
  •  
  • Kontakty
  • Test Drive
  •  
  • Home
  •  

HistóriaHistória

  • Dedičstvo
  • 1910 - 1920
  • 1920 - 1930
  • 1930 - 1940
  • 1940 - 1950
    • Vášeň
    • Vozidlá
    • Preteky
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografia
  •  

OsobnostiOsobnosti

Gioacchino Colombo (1903-1987)

Technik z Legnana (Mi)

Gioacchino Colombo prispieva v prvej rade k športovým úspechom Alfy Romeo v tridsiatych a štyridsiatych rokoch. Prichádza do Portella v roku ’24, následne sa stáva priamym spolupracovníkom Jana a zaoberá sa stajňou Ferrari. V Modene navrhne povestnou 158, 308, 321 a 316. Alfa Romeo ho znovu zavolá v roku ’38, po vojne potom spolupracuje na projektoch niekoľkých prototypov, medzi nimi je napr. “Disco volante”. V roku 1945 sa vracia do Ferrari, kde vytvára prvý dvanásťvalec 1500 cm3 v znamení koňa.

Luigi Fagioli (1898 – 1952)

I on je súčasťou Alfy troch “F” spolu s Farinou a Fangiem. Narodil sa v Osimo (Ancona). Do Alfy prichádza v roku ’33, vracia sa v roku ‘50 a vyhráva s Fangiem Veľkú cenu Francúzska v roku 1951 v Reims. Zomiera v roku ’52 po nehode v Monaku.

Nino Farina (1906-1966)

Od taláru k montérkam

Giuseppe (zvaný Nino) Farina, narodený v Turíne v roku 1906, synovec Pinin Fariny, je prvým majstrom sveta Formule 1 za volantom monopostu Alfa Romeo. Promuje na právach, ale pred súdom dá prednosť pretekaniu. Debutuje na dráhe v roku 1930 s Alfou 1500 cm3, ale vybočí z cesty a zraní sa. Nestratí odvahu a vracia sa na preteky v roku 1933, predbehne Nuvolariho a následne získa aj jeho sympatie. Ten si ho potom so sebou zoberie do Alfy ako oficiálneho pilota. Prichádza ako druhý na Mille Miglia v ’36 a ’37, potom sa stane špičkovým pilotom Alfy, keď Nuvolari prestúpi do Auto Union. Na dráhu sa vracia po vojne so 158, triumfuje v Ženeve, aby potom vyhral vo veľkom štýle v roku 1950: tentokrát je to prvý svetový titul - 30 bodov: o 3 body viac než Fangio, jeho “rival” a tímový kolega. Vracia sa nasledujúceho roku, ale umiestni sa ako štvrtý. Pokračuje v pretekaní s autami Ferrari, keď sa Alfy stiahnu z pretekov. Zomiera pri cestnej nehode v roku 1966.

Orazio Satta Puliga (1910-1974)

V znamení Satta

Realizácia najdôležitejších modelov od doby, kedy preberá vedenie projektového oddelenia:

1946: 6C 2500 limuzína Freccia d’Oro (zlatá šípka)
1948: 6C 3000, šesťvalec, prototyp
1950: 1900, prvé sériovo vyrábané auto skonštruované vo veľkom počte exemplárov
1952: 1900 C52 Disco Volante
1954: 2000 Sportiva
1954: Giulietta Sprint
1954: Dodávka “Romeo”
1955: 750 Competizione
1957: 2000, 4 valec, 1975 cm3
1962: 2600, 6 valec, 2584 cm3
1962: Giulia TZ, 4 valec, 1570 cm3, pre rýchlu turistiku
1965: Giulia GTA
1966: 1600 Spider di Pininfarina, “Duetto”
1966: Spider “4R Zagato”
1967: 33/2 liter
1968: 1750 limuzína
1968: GTA 1300 Junior
1969: 33/3 liter
1970: “Montreal”
1970/71: 1750 a 200 GT Am
1970: 2000 limuzína
1972: Alfetta

Narodený v Turíne v roku 1910, letecký inžinier, prichádza do Alfy Romeo v roku 1938. Zaoberá sa 158 pre Veľké ceny a následne 159. A vďaka jeho zásahom Alfa Romeo vyhráva prvé dva svetové tituly hneď po vojne. Technik a manažér veľkých schopností sprevádzal Alfu na rozhraní druhej svetovej vojny. Jeho podpis nesú i sériovo vyrábané vozidla, medzi nimi 1900, Giulietta, Giulia, 1750, Montreal a Alfetta a im odpovedajúce pretekárske verzie.

Wilfredo Ricart (1897-1947)

Vyprojektované modely:

1939: 162, pretekársky monopost, 16 valec, 2995 cm3, prototyp
1940: 512, pretekársky monopost, 12 valec, 1490 cm3, prototyp
1941: 163, pretekársky dvojsedadlový triedy Sport, 16 valec, 2995 cm3, prototyp
1943: “Gazzella”, 6 valec, 1954 cm3, prototyp

Letecké motory:

1940: MOTOR Alfa 1001, 8 valec do otočeného V, 1100 k, prototyp
1941: MOTOR Alfa 101, 28 valec v 7 radoch po 4, 2000 k, prototyp

Španielsky inžinier z Barcelony bol v roku 1936 prijatý do Alfy Romeo ako poradca pre technické testy, v roku 1940 bol menový technickým poradcom generálneho riaditeľstva a je mu zverené vedenie servisu špeciálnych služieb a supervízie nad službami projektovania, poverenie, ktoré trvalo až do roku 1945. Vytvára 162 so šestnásťventilovým motorom, dvanásťventilovú 512 s motorom boxer vzadu, 613 dvojsedadlový Sport, prototyp Gazzella s dvoma leteckými motormi. Po vojne sa vracia do Španielska, kde vytvára slávne “Pegaso” a potom prispieva k zrodu Seatu.

  • História
  • Štýl
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Štýl a zábava
  •  
  • Vozidlá skladom
  • Auto Becchi
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami