Súbory cookie používame, aby sme zaistili, že Vám poskytujeme tie najlepšie zážitky na našich webových stránkach. Naše webové stránky používajú súbory cookie, ktoré by mohli zahŕňať aj súbory cookie tretích strán, na odosielanie reklamy, ktorá má pre Vás význam. Ak sa chcete dozvedieť viac o súboroch cookie, ktoré používame, môžete prejsť na naše Pravidlá používania súborov cookie. Pokračovaním Vašej návštevy na webových stránkach súhlasíte s používaním súborov cookie. POKRAČOVAŤ
AlfaRomeo.autobecchi.sk Štýl a zábava História 1940 - 1950 Preteky
  • Popredajná starostlivosť
  • Newsletter
  • Blue & Me
  • Vyhľadávanie
  • Alfisti
  •  
  • Kontakty
  • Test Drive
  •  
  • Home
  •  

HistóriaHistória

  • Dedičstvo
  • 1910 - 1920
  • 1920 - 1930
  • 1930 - 1940
  • 1940 - 1950
    • Vášeň
    • Vozidlá
    • Preteky
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografia
  •  

PretekyPreteky

1946

Už od roku 1946 je Alfa pripravená na preteky. Súťažný duch sa rozvíja zároveň so snahou zabudnúť na vojnu a znovu začať. Prvé víťazstvo získa Wimille, ktorý vyhraje preteky v Bois de Bolougne s “308”. Pre veľké ceny sa znovu pripravujú 158 a prispôsobujú sa novým pravidlám. 158 sa zúčastňujú v 4 pretekoch, z ktorých vyhrajú 3. Farina vyhráva Veľkú cenu národov v Ženeve. Technológia vyvinutá v leteckom sektore umožňuje kvalitatívny skok i u pretekárskych vozidiel. Medzi prvými je 158.

1947

Alfa Romeo vyhráva tak trochu všade: na Mille Miglia vyhráva Biondetti s “2900”, Trossi a Varzi získavajú 1. a 2. miesto s 8 valcovou “158-8 cilindri” na Veľkej cene Talianska v Miláne.

1948

Sú to roky víťazstiev, ktoré majú aj svoje obtiaže: v roku ’48 zomiera Varzi, nasledujúci rok zomierajú Wimille a Trossi. Alfa Romeo si dopraje obdobie sebareflexie a v roku 1949 sa sťahuje z Veľkých cien.

1950

Návrat Alfy Romeo do pretekov vo veľkom štýle s “vyvinutou” 158. Auto je skutočnou bombou: každá Veľká cena znamená víťazstvo, Alfa je majstrom sveta. Fangio vyhráva na svojom prvom preteku. Absolútnu vládu získava 158, ktorá s Fangiem, Farinou a Fagiolim vyhráva všetkých jedenásť pretekov, v ktorých sa zúčastni. Farina vyhráva Veľkú cenu Anglicka; Farina a Fangio dominujú vo Veľkej cene Francúzska. Je to triumf: Farina získava titul.

  • História
  • Štýl
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Štýl a zábava
  •  
  • Vozidlá skladom
  • Auto Becchi
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami