Už od roku 1946 je Alfa pripravená na preteky. Súťažný duch sa rozvíja zároveň so snahou zabudnúť na vojnu a znovu začať. Prvé víťazstvo získa Wimille, ktorý vyhraje preteky v Bois de Bolougne s “308”. Pre veľké ceny sa znovu pripravujú 158 a prispôsobujú sa novým pravidlám. 158 sa zúčastňujú v 4 pretekoch, z ktorých vyhrajú 3. Farina vyhráva Veľkú cenu národov v Ženeve. Technológia vyvinutá v leteckom sektore umožňuje kvalitatívny skok i u pretekárskych vozidiel. Medzi prvými je 158.
Alfa Romeo vyhráva tak trochu všade: na Mille Miglia vyhráva Biondetti s “2900”, Trossi a Varzi získavajú 1. a 2. miesto s 8 valcovou “158-8 cilindri” na Veľkej cene Talianska v Miláne.
Sú to roky víťazstiev, ktoré majú aj svoje obtiaže: v roku ’48 zomiera Varzi, nasledujúci rok zomierajú Wimille a Trossi. Alfa Romeo si dopraje obdobie sebareflexie a v roku 1949 sa sťahuje z Veľkých cien.
Návrat Alfy Romeo do pretekov vo veľkom štýle s “vyvinutou” 158. Auto je skutočnou bombou: každá Veľká cena znamená víťazstvo, Alfa je majstrom sveta. Fangio vyhráva na svojom prvom preteku. Absolútnu vládu získava 158, ktorá s Fangiem, Farinou a Fagiolim vyhráva všetkých jedenásť pretekov, v ktorých sa zúčastni. Farina vyhráva Veľkú cenu Anglicka; Farina a Fangio dominujú vo Veľkej cene Francúzska. Je to triumf: Farina získava titul.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami |
|