ROK VÝROBY: 1938 - 1940, 1947 - 1950
MOTOR: 8 valcov v rade, dvojblok z ľahkej zliatiny
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1479 cm3
VÝKON: 195 k pri 7200 ot./min (1938)
225 k pri 7500 ot./min (1939)
425 k (1951).
MAX. RÝCHLOSŤ: 232 km/h (1938)
270 km/h (1947-48)
290 km/h (1950)
305 km/h (1951, 159)
Krásna a neporaziteľná.
Monopost vyprojektovaný Gioacchinem Colombo na jar 1937 na žiadosť Enza Ferrariho. 158 – športovci ju láskavo volajú “Alfetta” – zachováva tradičnú schému Alfy Romeo u motorov a v usporiadaní mechanických skupín na podvozku. Najväčšími inováciami zavedenými na modeli je zavedenie posuvných opier pre priečne listové pružiny, predné i zadné, a pridanie predlohového kolesa do skupiny nápravy pre zníženie jej osi, ďalej ťažisko vozidla. V porovnaní s autami veľkých rozmerov a obsahmi, ktoré presahujú 4500 cm3, vyzerá 158 sa svojimi 1500 cm3 ako “vozidielko” krehkej a elegantnej línie a jej obratnosť bude spôsobovať ťažkosti všetkým “monštrám” tohto obdobia. 158 debutuje v Livornu v roku 1938 so ziskom 1., 2. a 7. miesta, potom už je vždy na prvom mieste v rokoch ’39 až ’40 na pohároch Acerbo, Ciano a na Veľkej cene Tripolis. V roku 1946, po konci vojny, začne 158 znovu pretekať a jej výsledky sú víťazné až do získania 1. svetového titulu Formule 1 v roku 1950.
V roku 1950 Alfetta zmení meno na 159 vďaka niekoľkým úpravám: zavesenie zadnej nápravy De Dion, podvozok s pridaním trubkových prvkov a výkonnejší motor. V roku 1951 vyhráva majstrovstvá sveta druhýkrát.
Dlhý život Alfetty, veľmi vydareného a avantgardného modelu, od roku 1938 do roku 1951 obsiahne štrnásť rokov nepretržitých športových úspechov, ktoré sú výsledkom neustálych zásahov na motore bez zmeny pôvodného konštrukčného tvaru. Neustále sa zvyšuje výkon: od 195 koňov v roku ’38, k 225 koňom v roku ’39, potom 330 koňov v ’47 až k 425 koňom v roku ’51.
ROK VÝROBY: 1939-1950
MOTOR: 6 valcov v rade, monoblok
ZDVIHOVÝ OBJEM: 2443 cm3
VÝKON: 87 k pri 4600 ot./min. (1940)
145 k pri 5500 ot./min. (1946)
MAX. RÝCHLOSŤ: 170 km/h(typ Super Sport); 200 km/h (typ SS Corsa)
Posledný pred vojnou a prvý po vojne.
Vozidlo veľkého charakteru, vyšperkované, s nezameniteľnou stopou športového ducha, je vývojom vydarenej šesťvalcovej série započatej modelom 1500. Tento model, ktorý je vo výrobe od roku 1939, je skonštruovaný na základe predchádzajúcej 2300, jazdné vlastnosti sú však brilantnejšie vďaka zvýšeniu výkonu motora s väčším zdvihovým objemom a zlepšenou dodávkou paliva. V roku 1946 vychádza z továrne pôvodná športová verzia nazývaná “Freccia d’Oro” (prvý automobil povojnového obdobia) s krátkou a zaoblenou zadnou častou podľa najpokrokovejších aerodynamických koncepcií doby. Zvrchovaná a klasická verzia Villa d’Este, nazývaná tak podľa triumfu v rovnomennej súťaži elegancie, inšpirovala tvarmi do V na kapote dnešné Alfy 147 a dokazuje, ako sa môže štylisticky vydarený automobil udržať vyvážený, krásny a vždy aktuálny. Debutuje v najbohatšej verzii víťazstvom v pretekoch odolnosti na pobreží Tobruch-Tripolis v roku 1939 a pokračuje športovými úspechmi od roku 1946 do roku 1950. Vo verziách Turismo, Sport a Super Sport je celkovo vyrobených takmer 2800 exemplárov.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami |
|