V päťdesiatych rokoch sa vrhne Alfa do navrhovania sériových vozov. Chce tým dosiahnuť dvojitého cieľa: zaviesť výrobu so systémami montážnych liniek a kapitalizovať športové výsledky výrobkom s vysokými jazdnými výkonmi. Je to obdobie intenzívneho a šťastného tvorivého rozvoja. 1900 nachádza riešenia, ktoré vyhovujú stále náročnejšiemu trhu, “eskadra” 159 je neporaziteľná a vyhráva v roku ‘50 a ‘51 majstrovstvá sveta. Jedna verzia 1900, ktorú si ešte mnohí v Taliansku pamätajú, je policajný "panter", ktorý Alfa dodáva od roku 1953 "mobilnému tímu" hlavných talianskych policajných riaditeľstiev v charakteristickej čiernej livreji. Ale skutočným výkvetom výrobcu je Giulietta Sprint. V týchto rokoch vzniká tendencia, ktorá sa bude rozvíjať v budúcnosti: spolupráca medzi vnútornými študijnými strediskami výrobcov a vonkajšími návrhármi karosérií. Aj naďalej sú predstavované vozidlá, ktoré uvádza na trh “made in Italy”. Štýl Alfy diktuje zákon: vedľa sériovo vyrábaných vozidiel sa vytvárajú mimosériové autá, unikátne kúsky alebo kusy s obmedzeným počtom, vytvorené slávnymi karosármi. V roku 1958 sa Alfa Romeo dohodne s Renaultom na zostavovaní limuzíny “Dauphine”.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami |
|