Ak 158 je “malý klenot” s častými víťazstvami, nie je 159, evolúcia 158, o nič menej. Do roka po staršej sestre prinesie Alfe Romeo ďalšie veľmi dôležité uspokojenie: druhý svetový titul za sebou. Pilotom je Juan Manuel Fangio, ktorý vyhráva v Berne, v Reims a v Barcelone.
Zatiaľ čo Farina a Fangio sú zamestnaný vyhrávaním dvoch svetových titulov so 158 a 159, pokračujú úspechy Alfy v cestných pretekoch: ako je napr. Carrera Panamericana, na ktorej sa zúčastní Bonetti a Bonini na 6C 2500.
Nadradenosť 158 a 159 je dokázaná: Alfa opúšťa Veľkej ceny v roku 1952.
Víťazstvá pokračujú: Giulietta sa bije odhodlane, vyhráva i nad vozmi s vyšším objemom a “Alfone 1900 TI” žne taktiež úspech výhrou vo svojej kategórii na Mille Miglia v roku 1954.
Športoví zákazníci medzitým pretekajú so sériovo vyrábanými vozidlami v kategórii Turismo na rôznych európskych šampionátoch. V roku 1957 môžeme napočítať 142 víťazstiev.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami |
|