Súbory cookie používame, aby sme zaistili, že Vám poskytujeme tie najlepšie zážitky na našich webových stránkach. Naše webové stránky používajú súbory cookie, ktoré by mohli zahŕňať aj súbory cookie tretích strán, na odosielanie reklamy, ktorá má pre Vás význam. Ak sa chcete dozvedieť viac o súboroch cookie, ktoré používame, môžete prejsť na naše Pravidlá používania súborov cookie. Pokračovaním Vašej návštevy na webových stránkach súhlasíte s používaním súborov cookie. POKRAČOVAŤ
AlfaRomeo.autobecchi.sk Štýl a zábava História 1950 - 1960 Vozidlá
  • Popredajná starostlivosť
  • Newsletter
  • Blue & Me
  • Vyhľadávanie
  • Alfisti
  •  
  • Kontakty
  • Test Drive
  •  
  • Home
  •  

HistóriaHistória

  • Dedičstvo
  • 1910 - 1920
  • 1920 - 1930
  • 1930 - 1940
  • 1940 - 1950
  • 1950 - 1960
    • Vášeň
    • Vozidlá
    • Preteky
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografia
  •  

VozidláVozidlá

1900

ROK VÝROBY: 1950-1958
MOTOR: 4 valce v rade, monoblok
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1884 cm3
VÝKON: 90 k pri 5200 ot./min
MAX. RÝCHLOSŤ: 150/180 km/h

“Rodinný voz, ktorý vyhráva preteky”.

1900, navrhnutá Oraziem Sattou a vymyslená tak, aby vyšla v ústrety nárokom trhu, ktorý predstavuje stredná trieda, je prvým sériovo vyrábaným vozom Alfa Romeo skonštruovaným úplne na montážnej linke. Moderné a funkčné vozidlo s brilantnými charakteristikami je poňaté i ekonomicky. Jeho hmotnosť je výrazne znížená vďaka konštrukcii použitej vôbec prvýkrát – karoséria so skeletom integrovaným s podvozkom. Štvorvalcový motor s objemom 1884 cm3, dobre prijímaný i najnáročnejšími zákazníkmi, zachováva klasickú konštrukciu motorov Alfa Romeo a jeho výrazne výkony. Jednoduchá a funkčná línia karosérie charakterizuje taliansku tendenciu typickú pre toto obdobie. Model sa objavuje v niekoľkých verziách: normálna limuzína, limuzína TI, sprint (s krátkym rázvorom a dlhým rázvorom), vojenský off-road (“Matta”).

Matta

ROK VÝROBY: 1951-1953
MOTOR: 4 valce v rade, monoblok
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1884 cm3
VÝKON: 65 k pri 4400 ot./min
MAX. RÝCHLOSŤ: 105 km/h

Off-road s podpisom Alfa Romeo.

Štyri poháňané kolesá, schopný prekonávať svahy, schádzať po schodoch a “robiť bláznivé kúsky”. Odtiaľ pochádza i meno – matta=bláznivá. Model využíva motoristickú výbavu 1900. Vojenským úradom je dodaných 2000 vozidiel.

Disco Volante (lietajúci tanier)

ROK VÝROBY: 1952
MOTOR: 4 valce v rade, monoblok z ľahkej zliatiny – liatinové vložky valcov, demontovateľné
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1997,4 cm3
VÝKON: 158 k pri 6500 ot./min
MAX. RÝCHLOSŤ: 220-225 km/h

“Vesmírne” auto.

K najoriginálnejším štylistickým návrhom patrí 1900 «Disco Volante», veľmi vyprofilovaný spider vytvorený Touringom pre účasť v pretekoch v kategórií Sport. Toto meno sa odvodzuje tak trochu z utópie, tak trochu z popisov prvých UFO, ktoré v týchto rokoch zaujmú predstavivosť všetkých. Ale je to i spôsob, ako označiť toto neobvyklé auto, nízky spider s oblými tvarmi, ktorý má naozaj niečo spoločné s aeronautickým projektom podstatným pre Alfu Romeo. Karoséria vo forme konvexnej šošovky je uchovaná ako “dekoratívny model” pre svoje aerodynamické charakteristiky, ktoré slúžia k vytvorenú tej najlepšej výbavy pre prenikanie vzduchom aj pri bočnom vetre. Vozidlo bolo vytvorené v dvoch ďalších typoch karosérie, zostalo v experimentálnom štádiu. Vyrobené boli tri exempláre.

Giulietta

ROK VÝROBY: 1954-1962
MOTOR: 4 valce v rade
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1290 cm3
VÝKON: 80 k pri 6300 ot./min., 90 k pri 6500 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: 165 (180) km/h

Prvé auto s vlastným menom namiesto čísla alebo skratky.

Pod vedením Orazia Satty vzniká Giulietta, syntéza tých najpokrokovejších technológii Alfa Romeo sústredená len v 1300 cm3. Verejnosti bola predstavená v roku 1954 vo verzii kupé Sprint, má mladú a dynamickú líniu navrhnutú Bertonem, je to auto, ktorého úspech je istý. Jeho výbava: málo objemná, praktická a účelná, s vysokými výkonmi. Vozidlo je určené pre časté použitie vďaka dobrému pomeru kvalita/cena. Schopné zachovať si, aj po 10 rokoch výroby, svoj moderný štýl a svoju aerodynamickú a elegantnú líniu. Giulietta Berlina, predstavená roku 1955 na Autosalóne v Turíne, potom Giulietta Spider, jedno z majstrovských diel Pininfariny, obe modely majú priaznivý ohlas zo strany verejnosti pre svoju mechanickú výbavu a triezvu eleganciu línií. V roku 1959 je na trh uvedený Bertoneho Spint Speciale a Zagatiho SZ, vozidlá s rozhodne pretekárskym poslaním.

  • História
  • Štýl
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Štýl a zábava
  •  
  • Vozidlá skladom
  • Auto Becchi
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami