ROK VÝROBY: 1950-1958
MOTOR: 4 valce v rade, monoblok
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1884 cm3
VÝKON: 90 k pri 5200 ot./min
MAX. RÝCHLOSŤ: 150/180 km/h
“Rodinný voz, ktorý vyhráva preteky”.
1900, navrhnutá Oraziem Sattou a vymyslená tak, aby vyšla v ústrety nárokom trhu, ktorý predstavuje stredná trieda, je prvým sériovo vyrábaným vozom Alfa Romeo skonštruovaným úplne na montážnej linke. Moderné a funkčné vozidlo s brilantnými charakteristikami je poňaté i ekonomicky. Jeho hmotnosť je výrazne znížená vďaka konštrukcii použitej vôbec prvýkrát – karoséria so skeletom integrovaným s podvozkom. Štvorvalcový motor s objemom 1884 cm3, dobre prijímaný i najnáročnejšími zákazníkmi, zachováva klasickú konštrukciu motorov Alfa Romeo a jeho výrazne výkony. Jednoduchá a funkčná línia karosérie charakterizuje taliansku tendenciu typickú pre toto obdobie. Model sa objavuje v niekoľkých verziách: normálna limuzína, limuzína TI, sprint (s krátkym rázvorom a dlhým rázvorom), vojenský off-road (“Matta”).
ROK VÝROBY: 1951-1953
MOTOR: 4 valce v rade, monoblok
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1884 cm3
VÝKON: 65 k pri 4400 ot./min
MAX. RÝCHLOSŤ: 105 km/h
Off-road s podpisom Alfa Romeo.
Štyri poháňané kolesá, schopný prekonávať svahy, schádzať po schodoch a “robiť bláznivé kúsky”. Odtiaľ pochádza i meno – matta=bláznivá. Model využíva motoristickú výbavu 1900. Vojenským úradom je dodaných 2000 vozidiel.
ROK VÝROBY: 1952
MOTOR: 4 valce v rade, monoblok z ľahkej zliatiny – liatinové vložky valcov, demontovateľné
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1997,4 cm3
VÝKON: 158 k pri 6500 ot./min
MAX. RÝCHLOSŤ: 220-225 km/h
“Vesmírne” auto.
K najoriginálnejším štylistickým návrhom patrí 1900 «Disco Volante», veľmi vyprofilovaný spider vytvorený Touringom pre účasť v pretekoch v kategórií Sport. Toto meno sa odvodzuje tak trochu z utópie, tak trochu z popisov prvých UFO, ktoré v týchto rokoch zaujmú predstavivosť všetkých. Ale je to i spôsob, ako označiť toto neobvyklé auto, nízky spider s oblými tvarmi, ktorý má naozaj niečo spoločné s aeronautickým projektom podstatným pre Alfu Romeo. Karoséria vo forme konvexnej šošovky je uchovaná ako “dekoratívny model” pre svoje aerodynamické charakteristiky, ktoré slúžia k vytvorenú tej najlepšej výbavy pre prenikanie vzduchom aj pri bočnom vetre. Vozidlo bolo vytvorené v dvoch ďalších typoch karosérie, zostalo v experimentálnom štádiu. Vyrobené boli tri exempláre.
ROK VÝROBY: 1954-1962
MOTOR: 4 valce v rade
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1290 cm3
VÝKON: 80 k pri 6300 ot./min., 90 k pri 6500 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: 165 (180) km/h
Prvé auto s vlastným menom namiesto čísla alebo skratky.
Pod vedením Orazia Satty vzniká Giulietta, syntéza tých najpokrokovejších technológii Alfa Romeo sústredená len v 1300 cm3. Verejnosti bola predstavená v roku 1954 vo verzii kupé Sprint, má mladú a dynamickú líniu navrhnutú Bertonem, je to auto, ktorého úspech je istý. Jeho výbava: málo objemná, praktická a účelná, s vysokými výkonmi. Vozidlo je určené pre časté použitie vďaka dobrému pomeru kvalita/cena. Schopné zachovať si, aj po 10 rokoch výroby, svoj moderný štýl a svoju aerodynamickú a elegantnú líniu. Giulietta Berlina, predstavená roku 1955 na Autosalóne v Turíne, potom Giulietta Spider, jedno z majstrovských diel Pininfariny, obe modely majú priaznivý ohlas zo strany verejnosti pre svoju mechanickú výbavu a triezvu eleganciu línií. V roku 1959 je na trh uvedený Bertoneho Spint Speciale a Zagatiho SZ, vozidlá s rozhodne pretekárskym poslaním.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami |
|