Alfa sa zastavuje pri dvoch veľkých limuzínach a jej výroba sa sústreďuje na radu Giulietta. Objavujú sa dve verzie na výkonnostnej špičke, SS s aerodynamickou karosériou Bertoneho a SZ, malá súťažná limuzína s charakteristickou formou „mydla“, dielo Zagata. V roku 1960 sa začína budovať závod v Arese, ktorý zahajuje činnosť v roku 1963. Prvým vyrobeným vozidlom je Giulia, je predaná vo viac než milión exemplároch v rôznych verziách. V roku 1964 je vytvorená Autodelta pod vedením Carla Chitiho. Tá vyvíja súťažne modely odvodené od modelov sériových alebo nezverejnených. Pre Alfu Romeo sú to dôležité roky, kedy konsoliduje svoju obchodnú pozíciu. Pre súťaže turismo je v roku 1965 špeciálne vyrobená Giulia GTA (Gran Turismo Alleggerita) s hliníkovými dverami a kapotami. Spider je nahradený novým modelom na mechanickej skupine Giulie a s karosériou Pininfariny. Je to Duetto s prekvapujúcim tvarom sépiovej kosti. V súťažiach turismo jej robí česť GTA, v kategórii šport 33 a aj v oblasti všestrannej sériovej výroby sa teší športovým úspechom. V rámci národného programu industrializácie juhu krajiny sa stavia výrobný závod Alfasud v Pomigliano d’Arco. V roku 1970 spolupracuje Autodelta s McLarenom na dodávke motoru 8V 3000, ktorý bude používaný pre Formule 1. Je to rok Montrealu, sen Bertoneho o svetovej výstave v Kanade.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami |
|