Hlavná osobnosť, ktorá sa zaslúžila o športové oživenie Alfy Romeo na závodoch Turismo a Sport. Andrea De Adamich sa narodil v Terste v roku 1941. Jej nástup prichádza v roku 1964 na palube modelu “Giulia TI Quadrifoglio” za Jolly Club. Vyhráva Majstrovstvá Európy Turismo Marche s 1600 GTA v roku ’66 a ’67, prechádza s Autodeltou zo súťaží Turismo k majstrovstvám Marche. V roku 1970 vyhráva súťaž 1000 kilometrov Buenos Aires s modelom “33-3 litre”, vo dvojici s Piers Couragem vyhráva v roku ’71 dva súťaže započítavané do majstrovstiev sveta v Brands Hatch a v Watkins Glen. S Alfou súťaží až do roku 1974.
Projektant pretekárskych vozidiel, Toskánec z Pistoie, promuje ako letecký inžinier v Pise v roku 1951. Jeho kreácie umožnili Alfe obnoviť jej veľkou športovú tradíciu. Chiti vstupuje do špeciálneho experimentálneho oddelenia Alfa Romeo v roku 1952, v roku 1957 prechádza do Ferrari, kde realizuje prvý monopost s motorom vzadu, ktorý vyhráva majstrovstvá sveta v roku 1961 s Phil Hillem za volantom. Vo Ferrari ako prvý zavádza “spojlery” na pretekárske autá, z nich sa potom vyvinú krídla. Do Alfy sa vracia v roku 1964 a zakladá Autodeltu (súťažne oddelenie Alfy), ktorá vráti k životu tradíciu výrobcu vo svete súťaži a ktorá sa v roku 1966 stane súčasťou Alfy. Alfu Romeo opúšťa v roku 1985.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami |
|