Dámska rely, Francúzsko.
Prvá v kategórii je pani Martin na Alfe Romeo Giulietta Sprint.
Je založené Auto Delta Spa:5. marca 1963 vzniká Auto - Delta s cieľom uviesť vozidlá Alfa Romeo na medzinárodné súťaže.
Skonštruovaním Giulie TZ sa Autodelta rýchlo stáva technologickou špičkou a oddelením pokrokových skúseností Alfy Romeo a toto postavenie si udržuje po viac než dvadsať rokov, a to vo všetkých druhoch automobilového športu včítane Formule 1. Vo vlastníctve Autodelty je vývoj motorov na alkohol, prvý dieselový motor pre Alfu Romeo (Giulia s motorom Perkins), vstrekovacie čerpadlo Spica, použitie suchej kľukovej skrine na sériove vyrábaných motoroch, realizácia prototypu a potom aj modelu prvých cestných automobilov s benzínovým motorom s turbodúchadlom, vývoj koncepciu SUV už v sedemdesiatych rokoch na základe Alfasud SW. Medzi dôležité realizácie patrí i Coupé Sprint V6 s motorom vzadu a pozdĺžnou päťrýchlostnou prevodovkou, brzdový systém s dvoma čeľusťami na jednom kotúči, prvý príklad bezpečností nádrže a aerodynamika spodnej časti skeletu.
Autodelta tiež ako prvá použila titan pre páky zavesenia, ako prvá zaviedla zavesenie ramena lisované z hliníka, ktoré sú dnes používané na najvybavenejších sériových vozidlách.
Autodelta vyvinula mnohé motory pre lode a získala úspechy v súťažiach majstrovstiev sveta v tejto špecializácii.
Niektoré z najdôležitejších víťazstiev na majstrovstvách Turismo nám priniesla Giulia TI Super. V poslednej jazde na okruhu v Lordelu (Oporto) pred 15.000 divákmi dosiahne Andrea De Adamich na Giulii TI Super absolútneho víťazstva pred vozidlom Ferrari Oracia Maceda.
Gran Premio Internacional de Turismo, Argentína (súťaž, ktorá nahradila slávnu "Carrera"), Giulia TI sa klasifikuje ako piata v absolútnom poradí po tvrdom boji rozčlenenom do šiestich etáp (z 300 vozidiel na štarte ich len 61 prejde cieľom) na trati dlhej 4800 km zostavenej z najpríšernejších ciest sveta.
Alfa Romeo obnovuje svoju oficiálnu účasť na závodoch s Autodeltou. Súťaže v kategórii turismo: začína dobrodružstvo GTA 1600, ktorá vyhráva Challenge Európy s Andreou De Adamich, keď dominuje v súťažiach: 4 h Monza, 500 m Snetterton, 6 h Nurburgring, Veľká cena Zandvoort.
TZ1 (TZ znamená Tubolare Zagato). GTA 1600 spolu s konkurenčnejším modelom TZ2 dominujú triede 1600 v Majstrovstvách sveta Marche.
GTA 1600 s Andreou De Adamich je znova majstrom Európy, poráža i Porsche, BMW, Fordy. Úspechy pre GTA i v Belgicku v Zoldere, na anglickej Tourist Trophy, v Budapešti a na 6 h Nurburgring.
Nový model Sport 2000, 33/2 litre začne svoj víťazný debut na závode do vrchu vo Flérone v Belgicku, za volantom je Teodoro Zeccoli.
Alfa Romeo vstupuje do sveta Marche s dvoma veľkými úspechmi: 33/2 litre uzatvárajú nádherne 24 h Daytona a vyhrávajú v triede 2 litre závod 1000 km Nurburgring s Mariem Casonim a 500 km Imola.
Oficiálny debut modelu 33/3 litre na závode 12 h Sebring s trojitou výbavou. Trojlitrový motor, osemvalec do V je značne dôležitý: znamená priblíženie k Formule 1: predpisy Veľkých cien sa skutočne zmenili v roku 1966 a zdvihový objem pohonných jednotiek bol stanovený na 3000 cm3.
Model 33/3 s De Adamich je prvý na pretekoch 1000 km Zeltweg, Alfa Romeo debutuje s iným víťazným vozidlom Turismo na majstrovstvách Európy : ide o “GTAm” 2 litre. Špičkovým pilotom je Tony Hezemans. Autodelta ukazuje živý záujem o Formule 1 a podpisuje dohodu o dodávkach motorov pre McLaren.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami |
|