ROK VÝROBY: 1962-1976
MOTOR: 4 valce v rade
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1570 cm3
VÝKON: 98-102 k pri 5500 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: viac ako 165 km/h
“Navrhnutá vetrom”.
Limuzína Giulia 1600 s doposiaľ nevídanou a prekvapivou líniou so zrezanou zadnou časťou a jej verzia Sprint a Spider, predstavené obe súčasne v roku 1962 na Autodróme v Monze, sú vozy s vysokými výkonmi. Ako z hľadiska mechanického, tak aj z hľadiska tvaru karosérie predstavuje esenciu avantgardných riešení, ktoré sú označované tými najlichotivejšími slovami zo strany technikov aj verejnosti. Motor s objemom 1750 cm3 má identickú konštrukciu s Giuliettou a je vybavený prekypujúcim výkonom. Pre dlhé cesty pri vysokých rýchlostiach na dialniciach i pre väčšiu obratnosť v mestskej doprave. Tomuto sériovo vyrábanému autu s vysokým výkonom karosári radi dodajú tie správne línie. Najslávnejšou športovou verziou sú TZ a GTA. TZ, pretekárska verzia Zagata zbiera mnohé víťazstvá tak na ceste, ako aj na pretekárskej dráhe. Skutočnou bombou je však GTA s hliníkovými dverami a kapotami, vytvorená pre pretekanie v súťažiach kategórie Turismo.
ROK VÝROBY: 1963-1964
MOTOR: 4 valce v rade
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1570 cm3
VÝKON: 112 k pri 6500 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: viac ako 185 km/h
Voz bol predstavený tlači na dráhe v Monze 24.apríla 1936. Už vynikajúce výkony modelu Giulia T.I. boli u tohto auta dosť zvýšené. Je to športová verzia vďaka použitiu motora z Giulia SS. Prevodovka v tvare zvonu, oddelené anatomické predné sedadlá, prístroje na doske kruhového tvaru veľkého priemeru, ľahký trojramenný volant sprevádza príslušenstvo pre športové výkony auta. Bočná a zadná časť sa pýši charakteristickým štvorlístkom.
ROK VÝROBY: 1963 (1965) -1967
MOTOR: 4 valce v rade
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1570 cm3
VÝKON: 112 k pri 6500 ot./min. (170 k pri 7500 ot./min)
MAX. RÝCHLOSŤ: viac ako 215 km/h
Bola stvorená 1959 ako náhrada za SZ, boli použité z väčšej časti sériovo vyrábané skupiny. S jej konštrukciou sa začalo v roku 1960 a prvé cestné skúšky prebehli v roku 1961; jej zavedenie do sériovej výroby vyžadovalo však ešte mnoho času, pretože bola daná prednosť novým modelom Giulia a 2600. Do predaja boli zavedené v roku 1963 s motorom s výkonom 112 koňov, identickým s motorom zo Sprint Speciale: tento motor bol ešte ďalej spracovávaný, aby sa mohol zúčastniť na pretekoch kategórie Gran Turismo.
Po športovom debute na prieskumných pretekoch sa Giulia TZ dokázala hneď presadiť vo svojej triede do tak dôležitých pretekov ako je Coppa FISA v Monze v roku 1963, 12 h Sebring, 48. Targa Florio, 1000 km Nurburgring, 24 h Le mans, Tour de France, Coupe des Alpes, Tour de Corse. Tieto úspechy potvrdzujú veľké kvality vozu vhodného nielen pre preteky na dráhe, ale i pre preteky v tých najobtiažnejších cestných podmienkach.
“Víťazstvo dňa s autom pre každý deň”.
Majstrovské dielo Bertoneho v spolupráci s Giugiarem. Vzniká v roku 1965. I keď zachováva identický vonkajší tvar ako Giulia Sprint GT, má GTA (Gran Turismo Alleggerita) odľahčenú stavebnicovú karosériu z hliníkových nitovaných panelov a motor 1600 s novu hlavou s dvojitým zapaľovaním. Vhodná hlavne pre športových zákazníkov vzhľadom k jej brilantným výkonom. Od tohoto momentu vyhráva Giulia Sprint GTA všetko čo sa vyhrať dá: Alfa Romeo získa v roku ’66, ’67 a ’68 Európský Challenge. Na tento model je následne namontovaný motor odvodený od 1750 a zväčšený na 2000 s nepriamym vstrekovaním a dvojitým zapaľovaním. Auto sa volá GT GTAm, má 220 koňov a je schopné dosiahnuť 240 km/h. Rada športových vozov Alfa je obohatená v roku 1969 o model Junior 1300 Zagato.
ROK VÝROBY:
Giulia Sprint GTA: 1965-1969
GTA 1300 Junior: 1968 –1973
GT Am 1750–2000: 1970-1971, Am je označenie pre Ameriku, je odvodená od GT 1750
MOTOR:
Giulia Sprint GTA: 6 valcov v rade, monoblok
GTA 1300 Junior: 4 valce rade – s dvojitým zapaľovaním
GT Am 1750–2000: 4 valce rade – s dvojitým zapaľovaním
ZDVIHOVÝ OBJEM:
Giulia Sprint GTA: cm3 1570
GTA 1300 Junior: cm3 1290
GT Am 1750–2000: cm3 1985
VÝKON:
Giulia Sprint GTA: 115 k pri 6000 ot./min.
GTA 1300 Junior: 96 k pri 6000 ot./min.
GT Am 1750–2000: 195-220 k SAE pri 7200 ot./min. (1970); 210-240 k SAE pri 7500 ot./min. (1971)
MAX. RÝCHLOSŤ:
Giulia Sprint GTA: viac ako 185 km/h
GTA 1300 Junior: 175-210 km/h
GT Am 1750–2000: 220-230 km/h
ROK VÝROBY: 1966-1967
MOTOR: 4 valce v rade
ZDVIHOVÝ OBJEM: 2443 cm3
VÝKON: 109 k pri 6000 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: pres 185 km/h
Legenda.
Posledná štylistická štúdia Battisty Pininfariny, 1600 Spider, na mechanike Giulia, je predstavená na 36. Autosalónu v Ženeve v roku 1966. S veľmi originálnou zadnou časťou v tvare “sépiovej kosti” a vypuklými bočnicami ide o jeden z najreprezentatívnejších modelov spiderov Alfa. Model drží i ďalší primát: ide najdlhšie žijúcu Alfou Romeo, s 26 rokmi výroby, a to i s päťročným prerušením. V roku 1966 vypisuje Alfa Romeo súťaž na meno pre tento model: vyhráva “Duetto” , ale fanúšikovia ho nazývajú radšej “1600 spider”.
Posilnený motor z 1750 GT Veloce nainštalovaný na spidere Pininfariny umožňuje ešte zlepšiť už tak skvelé výkony a použiť mechanické vylepšenia ako je dvojitý brzdný okruh, používaný od roku 1970 spolu s novým skeletom so zrezanou zadnou časťou dynamického a športového profilu. Tvar sépiovej kosti je opustený.
ROK VÝROBY: 1962-1968
MOTOR: 6 valcov v rade
ZDVIHOVÝ OBJEM: 2584 cm3
VÝKON: 130 k pri 5900 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: 175 km/h
Vznešená trieda a elegantné línie.
2600 je predstavená na Autosalóne v Ženeve vo verziách Berlina, Sprint a Spider. Šesťvalcový motor s objemom 2584 cm3, výkonný a pružný, s päťrýchlostnou synchronizovanou prevodovkou, optimálnou stabilitou na vozovke a k tomu vhodný brzdový systém zaisťujú tomuto modelu absolútnu bezpečnosť jazdy. Limuzína 2600 Berlina ušľachtilých vlastností a elegantnej línie je schopná pojať s plným pohodlím šesť osôb. 2600 Sprint, s karosériou jemnej elegancie od Bertoneho zaručuje vysoké výkony pre najnáročnejších zákazníkov a maximálnou rýchlosťou 200 km/h. 2600 Spider, s karosériou Touring, má dvojité presahujúce skupiny svetlometov a je vybavený plátenou strechou alebo tuhou skladacou strechou, ktorou sa dá premeniť na kupé. Za prednými dvojmiestnymi sedadlami sú ďalšie dve dodatočné miesta. V roku 1965 Alfa Romeo predstavuje na Autosalóne vo Frankfurte verziu 2600 SZ (Sprint Zagato) s početnými zlepšeniami v kvalite materiálov, v počte doplnkov a zakončení. Hlavné sú tieto: predné a zadné nárazníky z nerezovej oceli v troch kusoch pre exteriér, nové palubná doska s obložením z dreva, záchytné rukoväte pre spolujazdcov, sedadlá novej konštrukcie s sklopiteľnými operadlami pre interiér.
ROK VÝROBY: 1967-1972
MOTOR: 4 valce v rade
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1779 cm3
VÝKON: 118 k pri 5500 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: viac ako 180 km/h
Vozidlo so slávnym menom.
Skratka «1750» je poctou na pamäť Vittoria Jana a povestné 1750 z tridsiatych rokov. Ide o novinku z roku 1968, nahradzuje limuzínu Giulia a je zámerom tvorcov, ponúknuť zrelej klientele vyššie výkony s veľmi vysokou rezervou výkonom spolu s komfortom tejto triedy. Karoséria má nový design pretiahnutého tvaru: Bočnica umožňuje vytvorenie veľkého priestoru pre motor a batožinový priestor dostatočných rozmerov a tvoria kompaktný a aerodynamický tvar. Debutuje víťazne na 24 h Francorchamps so štyrmi zúčastnenými autami, ktoré došli na prvých štyroch miestach v absolútnej kvalifikácii pre sériové vozidlá Turismo. Na Autosalóne v Turíne v roku 1970 je predstavená limuzína 1750 s niektorými inováciami, zavedenými od roku 1970, medzi ne patrí dvojitý brzdový okruh, jodiové svetlomety, stierače s ramenami, ktoré sa dajú úplne sklopiť, brzdový rovnako ako spojkový pedál je opretý hore.
ROK VÝROBY: 1967-1969
MOTOR: vzadu, 8 valcov do V/ 90° - s dvojitým zapaľovaním
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1995 cm3
VÝKON: 270 k pri 9600 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: 298 km/h
Medzi vozy Alfa Romeo vyprojektované pre súťaže je 33 druhá po 512 z roku 1940 ( nikdy na pretekoch nebola použitá), ktorá má motor namontovaný vzadu. Okrem nového motora, osemvalec do V/90o, ktorý tvorí jediný blok s prevodovkou a kĺbovou nápravou, celkom originálny je podvozok inšpirovaný leteckou technikou, aby vozidlo získalo na ľahkosti. Je tvorený troma hliníkovými trubkami s priemerom 200 mm v asymetrickom tvare písmena H, vnútri ktorých je umiestená gumová palivová nádrž. Debut prvej verzie nazvanej “periskop” pre evidentný zberač vzduchu sa koná 12. marca 1967 na pretekoch do vrchu vo Flerone v Belgicku, kde získa absolútne víťazstvo. V roku 1968 je vyrobená i cestná verzia s osemvalcovým motorom s obsahom 2 litre a karosériou kupé z ľahkej zliatiny. Vyhráva v Daytonu 1 a 2. miesto v kategórii a v rovnakom roku získava 15 absolútnych víťazstiev a 6 víťazstiev v kategórii. Tiež v roku 1969 zbiera 33/2 14 prvých miest a 13 víťazstiev vo svojej triede. V roku 1970 33/3 súťaží na medzinárodných pretekoch.
ROK VÝROBY: 1969-1972
MOTOR: 8 valcov do V/ 90°
ZDVIHOVÝ OBJEM: 2998 cm3
VÝKON: 400 k pri 9000 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: 310 km/h (1969-70), 330 km/h (1971-72)
Model sa od predchádzajúceho 33/2 líši predovšetkým podvozkom, ktorý je z plechu Avional s prvkami titanu. Nový motor podáva výkon 400 koňov pri 9000 ot./min., šesťrýchlostná prevodovka je umiesená zrazu vzadu na zadných kolesách, kolesá sú 15”. Debut sa koná v roku 1969 a v rovnakom roku je auto absolútne prvé v Zeltwegu a v Enna. V roku 1971 je výkon motoru zvýšený na 420 koňov, prevodovka prerobená na päťrýchlostnú s čelnými zubami, predné pneumatiky zmenšené na 13” a hmotnosť znížená zo 700 na 650 kg. Trojliter dosiahne dôležité víťazstvá na pretekoch. Ešte v tom istom roku je pripravená nová verzia nazvaná 33/3 TT s trubkovým podvozkom z hliníkovej zliatiny, sedadlo vodiča je dosť vysunuté dopredu, motor má 440 koňov, 13” pneumatiky sú i vzadu. S týmto modelom Alfa Romeo dosiahne v roku 1972 druhé miesto na majstrovstvách sveta v Marche.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami |
|