Súbory cookie používame, aby sme zaistili, že Vám poskytujeme tie najlepšie zážitky na našich webových stránkach. Naše webové stránky používajú súbory cookie, ktoré by mohli zahŕňať aj súbory cookie tretích strán, na odosielanie reklamy, ktorá má pre Vás význam. Ak sa chcete dozvedieť viac o súboroch cookie, ktoré používame, môžete prejsť na naše Pravidlá používania súborov cookie. Pokračovaním Vašej návštevy na webových stránkach súhlasíte s používaním súborov cookie. POKRAČOVAŤ
AlfaRomeo.autobecchi.sk Štýl a zábava História 1970 - 1980 Osobnosti
  • Popredajná starostlivosť
  • Newsletter
  • Blue & Me
  • Vyhľadávanie
  • Alfisti
  •  
  • Kontakty
  • Test Drive
  •  
  • Home
  •  

HistóriaHistória

  • Dedičstvo
  • 1910 - 1920
  • 1920 - 1930
  • 1930 - 1940
  • 1940 - 1950
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
    • Vášeň
    • Vozidlá
    • Preteky
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografia
  •  

OsobnostiOsobnosti

Bruno Giacomelli 1952

Narodený roku 1952 v Poncarale, v provincii Brescia. V roku 1974 debutuje vo Formule Talianska a nasledujúceho roku vyhráva Majstrovstvá Talianska v kategórii Formule Talianska. V roku 1977 debutuje na F1 v Monze na Marche a v roku 1978 vyhráva Majstrovstva Európy vo Formule 2, keď získa mnoho rekordov v rýchlostných okruhoch. Zúčastní sa 5 súťaži Formule 1. V roku 1979 ako oficiálny pilot Autodelty prispel k vyladeniu vozidiel F1 Alfy Romeo pre jej návrat na šampionát. Spolupráca Giacomelliho s Alfou pokračuje až do roku 1982. Jeho najlepšia sezóna je v rokoch 1980 a 1981, keď získava pole position vo Watkins Glen a tretie miesto v Las Vegas.

Niki Lauda 1949

Narodený vo Viedni v roku 1949. Niki Lauda súťaží v stajni Ferrari od roku ’74 do ’77, potom prechádza k Brabhamu v tých rokoch, keď anglická stajňa používala na svojich vozidlách motory Alfa Romeo. Laudovi sa podarí vyhrať dva súťaže. Vzťah s Alfou pokračuje až do konca sezóny 1979. Končí sa súťažná činnosť v roku 1985 potom, ako vyhral tri svetové tituly: v roku 1975 a 1976 na Ferrari, potom v roku 1984 za volantom vozidiel McLaren s motorom Porsche turbo.

Nino Vaccarella 1933

Narodil sa v Palerme v roku 1933, riaditeľ lýcea, veľmi šikovný pilot vozidiel so zakrytými kolesami. Na začiatku sedemdesiatych rokov získava sériu víťazstiev na medzinárodnom poli a taliansky absolútny titul v roku 1971. V roku 1968 začína spolupracovať s Alfou, v roku 1971 vstupuje do Autodelty, aby vyhral „svoj“ pretek, Targa Florio. Vyhráva ešte na Sicílii v roku 1975 spolu s Arturem Merzariu na “33 T 12”.

Rodolfo Hruska

Realizácia, ku ktorým Hruska priamo prispel:

1971 Berlina Alfasud
1973 Alfasud TI
1975 Alfasud Giardinetta
1976 Alfasud Sprint

Narodený vo Viedni. Promoval ako strojný inžinier na Viedenskej polytechnike v roku 1935 a v roku 1954 bol menovaný technickým riaditeľom Alfy Romeo, zodpovedným za sektory projekcie a výroby. Aktívne sa zúčastnil realizácie furgonu “Romeo” a modelu Giulietta Sprint. V roku 1959 opúšťa Portello, aby sa do Alfy vrátil v roku 1967, keď bol menovaný povereným konateľom a generálnym riaditeľom SICA s poverením projektovať a realizovať úžitkové vozidlo, ktoré by sa vo veľkých sériách vyrábalo na juhu Talianska. S niekoľkými málo technikmi prevedie štúdiu mechanického ústrojenstva a s Giugiarom spolupracuje na karosérii. V roku 1968 je menovaný jednateľom a generálnym riaditeľom Alfasud. Vozidlo je vytvorené v danom čase, je predstavené v roku 1971 a od roku 1972 sa začína predávať v Taliansku. V roku 1974 preberá inžinier Hruska dozor nad projektovaním a experimentálnym výskumom všetkých výrobkov skupiny Alfa Romeo.

  • História
  • Štýl
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Štýl a zábava
  •  
  • Vozidlá skladom
  • Auto Becchi
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami