Rok silných emócii: dvojica de Adamich-Pescarolo vyhráva s 33/3 litrom súťaž 1000 km Brands Hatch, skušobnú jazdu na Marche, kde porážajú súťažné tímy Porsche a Ferrari. Vaccarella-Henzemans vyhrávajú Targa Florio porazením ďalšieho 33/3 de Adamiche-Van Lennepa a na 6 h Watkins Glen (USA) je 33/3 de Adamiche-Peterson prvá v absolútnom poradí, za dažďa. Znovu pred Porschem a Ferrari.
Nová 2000 GT Am s Tonie Hezemansem za volantom vyhráva Európske majstrovstvá Turismo.
To sú zlaté časy pre majstrovstvá sveta vozidiel s krytými kolesami. 33 TT3 vyhráva Majstrovstvá Európy Turismo a získava druhé miesto na majstrovstvách sveta Marche.
GTA vyhrávajú po šiestykrát majstrovstvá Európy v kategórii Turismo.
Účasť zákazníkov - športovcov umožňuje dosiahnuť ďalšie dôležité úspechy s viac ako 560 víťazstvami a výhry na dvanástich národných majstrovstvách Európy, Ameriky a Afriky.
33 TT 12 vyhráva vďaka svojmu prakticky nezničiteľnému motoru. Motor boxer súťažil na Majstrovstvách sveta Marche proti súperom, ktorí boli vybavení preplňovanými motormi alebo s motormi používanými na monopostoch Formule 1. Úspechy modelu 33 TT 12: 1000 km Monza, Nürburgring, 100 km Zeltweg, 6 h Watkins Glen, Coppa Florio.
Návrat Alfy do Formule 1 je spätý s Brabhamom, ktorý sa v roku 1976 rozhoduje, že bude montovať na monoposty dvanásťvalcové motory Alfa Romeo. Najlepšie obdobie tejto spolupráce s anglickou stajňou je v roku 1978, keď do Brabhamu prichádza Niki Lauda. Rakúšan získa dve víťazstva.
Intenzívna sezóna, okamžik naozaj magický pre Alfu i Autodeltu. Alfa “33 SC 12” sa zúčastní na ôsmich súťažiach majstrovstiev a všetky vyhraje. A je druhýkrát majstrom sveta Marche. Dvanásťvalcový motor boxer je i naďalej prítomný v F1 spolu s tímom Brabham: Konečný výsledok stajne je 5. miesto v klasifikácii podľa značky. Bolo dosiahnutých mnoho rekordov: od priemerných 144,225 km/h Paula Richarda k priemerným 203,820 km/h na okruhu v Salzburgu.
Pre Alfu Romeo je tento rok veľkým športovým rokom. Je to najlepšia sezóna pre kombináciu Brabham - Alfa Romeo s pilotmi Lauda a Watson. Lauda vyhráva Veľkú cenu Švédska, i keď nakoniec vlastnosti vozidiel nie sú považované za ideálne. Lauda s Watsonom si to zopakujú víťazstvom v dramatickej Veľkej cene Talianska.
Alfa má na programe účasť na Veľkých cenách s Formule 1 Alfa-Alfa. Debut prebehne v Zolderu v Belgicku v roku 1979.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami |
|