AlfaRomeo.autobecchi.sk Štýl a zábava História 1970 - 1980 Vozidlá
  • Popredajná starostlivosť
  • Newsletter
  • Blue & Me
  • Vyhľadávanie
  • Alfisti
  •  
  • Kontakty
  • Test Drive
  •  
  • Home
  •  

HistóriaHistória

  • Dedičstvo
  • 1910 - 1920
  • 1920 - 1930
  • 1930 - 1940
  • 1940 - 1950
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
    • Vášeň
    • Vozidlá
    • Preteky
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografia
  •  

VozidláVozidlá

Montreal

ROK VÝROBY: 1970-1977
MOTOR: 8 valec do V/ 90o
ZDVIHOVÝ OBJEM: cm3 2593
VÝKON: 200 k pri 6500 ot./min. +
MAX. RÝCHLOSŤ: viac ako 220 km/h

Skvelé športové auto, ktoré hovorí o budúcnosti.

Navrhuje ho Bertone, prototyp vozidla je predstavený v roku 1967 na Medzinárodnej svetovej výstave v Montreale (odtiaľ pochádza názov) pri príležitosti sto rokov od založenia Kanadskej federácie ako model, ktorý je predzvesťou technologického pokroku tejto doby. V roku 1970 Alfa Romeo sériovo realizuje myšlienku zrodenú v Montreale a predstavuje ju v tom istom roku na Autosalóne v Ženeve. Výsledkom je prestížne vozidlo vysokej kategórie, schopné podávať súťažné výkony, jeho osemvalcový motor a mechanické ústrojenstvo sú určené ku každodennému použitiu v meste. Osemvalcový motor do V je odvodený z modelu 33, má mechanické vstrekovanie Spica a je schopný dodávať výkon 200 k a dosiahnuť rýchlosti viac ako 220 km/hod. Priestor pre cestujúcich v modele Montreal je triezvy a elegantný, je vybavený racionálnymi sedadlami, ovládače sú ľahko prístupné, prístroje viditeľné vďaka antireflexnej vrstve. Originálna karoséria je charakteristická aerodynamickými konvexnými líniami s plochou kapotou a prednými svetlometmi s tienenými mriežkami, zadná časť je zoseknutá a nárazníky v jednej línii s karosériou. Výkonnosť, bezpečnosť a komfort kvality, to sú vlastnosti, ktoré z Montrealu robia jeden z najoceňovanejších luxusných športových vozidiel.

Alfasud

ROK VÝROBY: 1972-1983
MOTOR: 4 valce proti sebe (boxer)
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1186 cm3
VÝKON: 63 k pri 6000 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: viac ako 150 km/h

“Stredná kategória” podľa Alfy Romeo.

Prvé vozidlo Alfa Romeo skonštruované v novom výrobnom závode v Pomiglianu d’Arco (Neapol) - Alfasud – znamená vstup výrobcu na trh so strednými a malými limuzínami. Je to prvé auto značky Alfa Romeo s predným náhonom. Bolo vyprojektované Hruskou v spolupráci s Giugiarovým Italdesignem, je propagované ako úžitkový automobil vyššej kategórie pre automobilistov s priemerným zárobkom, ktorí si prajú riadiť skutočnú Alfu Romeo. Jeho výkony, moderná a športová línia, pohodlie rodinného vozidla, tichý chod, ľahká ovládateľnosť a stabilita na ceste robia z tohto auta výrobok hodný tradície závodu v Portellu. Avšak Alfasud má aj veľa noviniek: predný náhon, motor boxer a dvojpriestorová karoséria s veľkým pohodlným priestorom pre cestujúcich. Vozidlo sa vyrába až do polovice 80. rokov v niekoľkých verziách, medzi nimi Alfasud «TI» (Turismo Internazionale) z roku 1973, dvojdverová limuzína športového charakteru Alfasud Giardinetta (1975) so zadnými sklápacími sedadlami a Alfasud Sprint (1976), kupé kompaktnej línie, ktoré preberá tradíciu modelu Sprint Alfa Romeo.

Alfetta

ROK VÝROBY: 1972-1977
MOTOR: 4 valce v rade, vpredu, pozdĺžne
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1779 cm3
VÝKON: 122 k pri 5500 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: viac ako 180 km/h

Legenda sa obnovuje.

Alfetta 1800 cm3, predstavená v roku 1972 vedľa monopostu Tipo 159 majstra sveta, podľa ktorého má slávne meno, je limuzína s nekonvenčným mechanickým usporiadaním, ktoré obnovuje koncepciu 159. Medzi novinkami sa objavuje nové zavesenie a rozvody vyvážené závažím, ktoré zaručuje optimálnu stabilitu na ceste a komfort. Predné zavesenie je nezávislé, priečne, štvorprvkové, zatiaľ čo zadné zavesenie je typu De Dion, rovnaké ako u 159, tým je zaručená väčšia adhézia hnaných kolies. Adhézia je zaručená aj usporiadaním skeletu (použitým už na 8C 2900 a 159) do jediného zadného bloku so spojkou, prevodovkou, diferenciálom a brzdami tak, aby vpredu bol len motor. Línia karosérie je nová a moderná, interiér zaručuje pohodlie a príjemné prostredie a je ukľudňujúci a tichý i pri dlhých cestách. Cestovanie je typické pre Alfa Romeo, s natiahnutými ramenami, volant je výškovo nastaviteľný a sedadlá sú elegantné a anatomické. Najznámejšie verzie sú Alfetta 1.6 a 1.8 z roku 1975 a Alfetta 2000 z roku 1977, ešte priestornejšia a pohodlnejšia, ktoré sa hrdia celkom novým priestorom pre cestujúcich a nižšou spotrebou paliva.

33 TT 12

ROK VÝROBY: 1975
MOTOR: boxer s 12 horizontálnymi, proti sebe umiestenými valcami
ZDVIHOVÝ OBJEM: 2995 cm3
VÝKON: 500 k DIN pri 11000 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: nie je k dispozícii

Mimoriadne výkony a úplná spoľahlivosť.

V roku 1975 získa 33 TT 12 pre Alfu Romeo svetový šampionát Marche, na ktorom dominuje so zjavnou prevahou nad súpermi. Jeho motor «boxer» sa zdá nezničiteľný a auto vyhráva 7 súťaží z 8. Zásluhu na tom majú aj technici z Autodelty, ktorí pri príprave motora a vozidla vedia prispôsobiť jednotlivé autá charakteristikám daného okruhu, rovnako ako tím mechanikov, schopných previesť doplnenie paliva a opravy behom súťaže v rekordnom čase.

  • História
  • Štýl
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Štýl a zábava
  •  
  • Vozidlá skladom
  • Auto Becchi
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami