S pilotmi Giacomellim a Depaillerem za volantom predstavuje v roku 1980 Alfa Romeo na Formule 1 vynikajúci tím. Prvá kompletná sezóna Alfy Romeo v tejto kategórii je otrasená smrťou Francúza pri skúšobných jazdách v Hockeneimu, ale končí povzbudzujúco, získaním pole position Giacomelliho. Nasledujúcu sezónu je najlepším umiestením vo Formule 1 tretie miesto Giacomelliho v Las Vegas.
K vernému Giacomellimu je priradený De Cesaris. Mladý rímsky pilot nadchne divákov svojou prekvapujúcou pole position v skušobných jazdách na Veľkej cene USA v Long Beach. Výsledok je však nepotvrdený v súťaži: De Cesaris a Giacomelli uzatváraju majstrovstvá sveta jeden s 5 a druhý s 2 bodmi. Medzitým vzniká tím historických vozidiel „Stajňa Portello”.
Materiál Formule 1 bol odovzdaný pod riadenie Euroracingu, ktorý vyhral vo Formule 3 s motormi Alfa: De Cesaris získáva 15 bodov a tím je 6. v kvalifikácii značiek.
Je vidieť, že záujem Alfy Romeo o Formule 1 ochabuje. Riccardo Patrese a Eddy Cheever sú pilotmi Alfy v súkromej stajni Euroracingu sponzorovanej Benettonom, ktorej výrobca poskytuje podporu i v roku 1986.
V ostatných kategóriach dominujú motory Alfa v týchto rokoch talianskym aj francúzskym majstrovstvám a Európskym šampionátom F3, 75 oživujú súťaže Turismo a výuková Formule Alfa Boxer chrlí sľubnú mládež
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami |
|