ROK VÝROBY: 1983/1986 (I. série), 1986/1989 (II. série), 1990/1994 (III. série)
MOTOR: pozdĺžne uložený vpredu, 4 valce boxer – 3 valce v rade (1.8 TD)
ZDVIHOVÝ OBJEM: cm3 1186 (1.2) – 1351 (1.3) – 1490 (1.5) – 1712 (1.7) – 1779 (1.8 T.D.)
VÝKON: 68 k pri 6000 ot./min. (1.2), 79/6000 (1.3), 84/5800 (1.5/1.5 Q.O./1.5 4x4), 105/6000 (1.5Q.V.), 86/5800 (1.3S), 95/5750 (1.5 Q.O. ‘84/1.5 4x4), 105/6000 (1.5 TI/1.5 4x4), 114/5800 (1.7 Q.V.), 107/5800 (1.7 I.E.), 72/4000 (1.8 T.D.)
III. série: 90 k pri 6000 ot./min. (1.3), 105/6000 (1.5), 107/5800 (1.7), 133/6500 (1.7 16v), 84/4200 (T.D.), 97/6000 (1.5 IE), 88/6000 (1.3 IE)
MAX. RÝCHLOSŤ: I. a II. série: 162 - 200 km/h
III. série: 175 – 207 km/h
Nová “stredná kategória”.
Model 33 nahradzuje v rade i na montážnej linke v Pomiglianu model Alfasud, z ktorého podedí v maximálnej miere mechanické časti. Línia vozidla je naopak celkom nová a moderná. K jej definícii sa razí zatiaľ nepoužitý výraz “dva rozdelené priestory”, obnovuje sa klínová línia použitá na Giuliette. Dve obsahové verzie 1.3 a 1.5 (1.2 len pre niektoré trhy). Od novembra 1983 je k dispozícii aj jedna verzia s integrálnou trakciou a manuálnym radením. Na predlohe športových limuzín je v roku 1984 predstavená verzia 1.5 Quadrifoglio Verde vybavená elektronickým zapaľovaním, ktorá je schopné dotknúť sa rýchlosti 185 km/h. II. séria sa objavuje v roku 1986 a člení sa do väčšieho počtu variant s prerobeným a novo vybaveným priestorom pre cestujúcich. Od januára 1990 je uvedená na trh nová rada “33”, ktorá na počiatku zahrňuje sedem verzií, z nich šesť je vybavených benzínovým motorom boxer a jedna verzia je turbodiesel.
ROK VÝROBY: 1985/1992
MOTOR: uložený pozdĺžne vpredu, 4 valce – 6 valcov do V/60° (2.5 Q.V. – Miláno, 3.0 V6)
ZDVIHOVÝ OBJEM: cm3 1570 (1.6), 1779 (1.8), 1962 (2.0), 1995 (TD), 2492 (2.5 Q.V. – Miláno), 2959 (3.0 V6)
VÝKON: 110 k pri 5800 ot./min. (1.6), 120 k pri 5300 ot./min. (1.8), 128 k pri 5400 ot./min. (2.0), 95 k pri 4300 ot./min. (TD), 156 k pri 5600 ot./min. (2.5 Q.V. ), 155 k pri 5800 ot./min. (1.8 Turbo), 154 k pri 5600 ot./min. (Miláno), 148 k pri 5800 ot./min. (2.0 TS), 188 k pri 5800 ot./min. (3.0 V6)
MAX. RÝCHLOSŤ: 175 - 220 km/h
Nová Giulietta.
Meno má podľa počtu rokov existencie Alfy Romeo. Bola predstavená v máji 1985. Originálny štýl karosérie, dielo Centro Stile Alfa Romeo, spolu s vysokou výkonnosťou jej motorov znamená okamžitý veľký obchodný úspech: len počas troch rokov sa 75 vyrába vo 170 tisíc kusoch exemplárov. V januári 1986 sa predstaví verzia Turbo a vo februári verzia Miláno, určená pre trh USA. Rok 1987 prinesie ďalšie dve nové verzie, 2.0 Twin Spark a 3.0 V6. V roku 1988 sa rada kompletizuje verziami 1.6 a 1.8 s katalyzátormi. Na Autosalóne v Turíne v roku 1990 je predstavená verzia 1.8 Turbo Quadrifoglio Verde a 2.0 Twin Spark, obe s tzv. číslovanou športovou výbavou (Allestimento Sportivo Numerato-ASN). V roku 1992 vzniká nová rada: 1.6 s katalyzátorom a 2.0 Turbodiesel s výkonom 95 koni.
ROK VÝROBY: 1987/1992 (I. série), 1992/1998 (II. série)
MOTOR: I. série – priečne uložený vpredu, 4 valce v rade (TS,Turbo,TD)
6 valcov do V/60° (3.0 V6, 2.0 V6 Turbo)
II. série – priečne uložený vpredu, 4 valce v rade (TS,TD), 6 valcov do V/60° (3.0 V6 2v, V6 TB, Quadrifoglio 4)
ZDVIHOVÝ OBJEM: I. série - cm3 1962 (TS), 1995 (Turbo), 2959 (3.0 V6), 2500 (TD), 1996 (2.0 V6 Turbo)
II. série - cm3 1995 (TS), 2500 (TD), 2959 (3.0 V6 24v/Q4), 1996 (V6 TB)
VÝKON: I. série – 148 k pri 6000 ot./min. (TS), 175 k pri 5250 ot./min. (Turbo), 192 k pri 5600 ot./min. (3.0 V6), 117 k pri 4200 ot./min. (TD), 207 k pri 6000 ot./min. (2.0 V6 Turbo)
II. série - 148 k pri 5800 ot./min. (T.S.), 125 k pri 4200 ot./min. (TD), 211 k pri 6300 ot./min. (3.0 V6 24v/Q4), 202 k pri 6000 ot./min. (V6 TB), 231 k pri 6300 ot./min. (Q4)
MAX. RÝCHLOSŤ: 200 - 240 km/h
Model znovuzrodenia. Alfa 164, predstavená v októbri 1987, je prvým vozidlom po včlenení do skupiny Fiat - Lancia a rýchle sa stáva víťaznou kartou novej Alfy Romeo. Design bol zverený Pininfarinovi, ktorý jej udeľuje vzhľad autoritatívnej limuzíny, zároveň agresívnej aj mocnej. Na začiatku využíva rovnaké motory ako rada 75 s niekoľkými úpravami. Od roku 1990 sa rada rozširuje o verziu vybavenú trojlitrovým motorom so 6 valcami a katalyzátorom pre trh v USA.
V roku 1992 vstupuje 164 do nového životného cyklu so šiestimi modelmi rozdelenými do dvoch rad. Rada nazvaná “Super” je ponúkaná s troma rôznymi motormi (V6 24v, V6 TB a TD) a radí sa k 164 Twin Spark a 164 TD. Esteticky sa vybavenie Super líši od štandardného vybavenia novým čelom s polelipsovitými optickými skupinami, novo navrhnutým štítom Alfa Romeo, výraznejšími prednými aj zadnými nárazníkmi, novými bočnými nárazníkmi vo farbe vozidiel, čiernymi krytmi podélníku a novými aerodynamickými vonkajšími zrkadlami. Celý obvod je vyznačený lištami z anodizovaného hliníku.
Obzvlášť bohatá je sériová výbava obsahujúca protipeľový filter, 4 elektricky ovládané okná, tempomat, airbag na strane vodiča a nové vonkajšie obloženie. V roku 1994 sa rada kompletizuje o „špičku“ vďaka vozidiel 164 Quadrifoglio 4, s ktorým sa spojuje motor 3.0 V6 24v s dokonalým systémom integrálnej trakcie, aktívnou elektronickou kontrolou pohonu a šesťrýchlostnou prevodovkou Getrag.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami |
|