Súbory cookie používame, aby sme zaistili, že Vám poskytujeme tie najlepšie zážitky na našich webových stránkach. Naše webové stránky používajú súbory cookie, ktoré by mohli zahŕňať aj súbory cookie tretích strán, na odosielanie reklamy, ktorá má pre Vás význam. Ak sa chcete dozvedieť viac o súboroch cookie, ktoré používame, môžete prejsť na naše Pravidlá používania súborov cookie. Pokračovaním Vašej návštevy na webových stránkach súhlasíte s používaním súborov cookie. POKRAČOVAŤ
AlfaRomeo.autobecchi.sk Štýl a zábava História 1980 - 1990 Vozidlá
  • Popredajná starostlivosť
  • Newsletter
  • Blue & Me
  • Vyhľadávanie
  • Alfisti
  •  
  • Kontakty
  • Test Drive
  •  
  • Home
  •  

HistóriaHistória

  • Dedičstvo
  • 1910 - 1920
  • 1920 - 1930
  • 1930 - 1940
  • 1940 - 1950
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
  • 1980 - 1990
    • Vášeň
    • Vozidlá
    • Preteky
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografia
  •  

VozidláVozidlá

Alfa 33

ROK VÝROBY: 1983/1986 (I. série), 1986/1989 (II. série), 1990/1994 (III. série)
MOTOR: pozdĺžne uložený vpredu, 4 valce boxer – 3 valce v rade (1.8 TD)
ZDVIHOVÝ OBJEM: cm3 1186 (1.2) – 1351 (1.3) – 1490 (1.5) – 1712 (1.7) – 1779 (1.8 T.D.)
VÝKON: 68 k pri 6000 ot./min. (1.2), 79/6000 (1.3), 84/5800 (1.5/1.5 Q.O./1.5 4x4), 105/6000 (1.5Q.V.), 86/5800 (1.3S), 95/5750 (1.5 Q.O. ‘84/1.5 4x4), 105/6000 (1.5 TI/1.5 4x4), 114/5800 (1.7 Q.V.), 107/5800 (1.7 I.E.), 72/4000 (1.8 T.D.)
III. série: 90 k pri 6000 ot./min. (1.3), 105/6000 (1.5), 107/5800 (1.7), 133/6500 (1.7 16v), 84/4200 (T.D.), 97/6000 (1.5 IE), 88/6000 (1.3 IE)
MAX. RÝCHLOSŤ: I. a II. série: 162 - 200 km/h
III. série: 175 – 207 km/h

Nová “stredná kategória”.

Model 33 nahradzuje v rade i na montážnej linke v Pomiglianu model Alfasud, z ktorého podedí v maximálnej miere mechanické časti. Línia vozidla je naopak celkom nová a moderná. K jej definícii sa razí zatiaľ nepoužitý výraz “dva rozdelené priestory”, obnovuje sa klínová línia použitá na Giuliette. Dve obsahové verzie 1.3 a 1.5 (1.2 len pre niektoré trhy). Od novembra 1983 je k dispozícii aj jedna verzia s integrálnou trakciou a manuálnym radením. Na predlohe športových limuzín je v roku 1984 predstavená verzia 1.5 Quadrifoglio Verde vybavená elektronickým zapaľovaním, ktorá je schopné dotknúť sa rýchlosti 185 km/h. II. séria sa objavuje v roku 1986 a člení sa do väčšieho počtu variant s prerobeným a novo vybaveným priestorom pre cestujúcich. Od januára 1990 je uvedená na trh nová rada “33”, ktorá na počiatku zahrňuje sedem verzií, z nich šesť je vybavených benzínovým motorom boxer a jedna verzia je turbodiesel.

Alfa 75

ROK VÝROBY: 1985/1992
MOTOR: uložený pozdĺžne vpredu, 4 valce – 6 valcov do V/60° (2.5 Q.V. – Miláno, 3.0 V6)
ZDVIHOVÝ OBJEM: cm3 1570 (1.6), 1779 (1.8), 1962 (2.0), 1995 (TD), 2492 (2.5 Q.V. – Miláno), 2959 (3.0 V6)
VÝKON: 110 k pri 5800 ot./min. (1.6), 120 k pri 5300 ot./min. (1.8), 128 k pri 5400 ot./min. (2.0), 95 k pri 4300 ot./min. (TD), 156 k pri 5600 ot./min. (2.5 Q.V. ), 155 k pri 5800 ot./min. (1.8 Turbo), 154 k pri 5600 ot./min. (Miláno), 148 k pri 5800 ot./min. (2.0 TS), 188 k pri 5800 ot./min. (3.0 V6)
MAX. RÝCHLOSŤ: 175 - 220 km/h

Nová Giulietta.

Meno má podľa počtu rokov existencie Alfy Romeo. Bola predstavená v máji 1985. Originálny štýl karosérie, dielo Centro Stile Alfa Romeo, spolu s vysokou výkonnosťou jej motorov znamená okamžitý veľký obchodný úspech: len počas troch rokov sa 75 vyrába vo 170 tisíc kusoch exemplárov. V januári 1986 sa predstaví verzia Turbo a vo februári verzia Miláno, určená pre trh USA. Rok 1987 prinesie ďalšie dve nové verzie, 2.0 Twin Spark a 3.0 V6. V roku 1988 sa rada kompletizuje verziami 1.6 a 1.8 s katalyzátormi. Na Autosalóne v Turíne v roku 1990 je predstavená verzia 1.8 Turbo Quadrifoglio Verde a 2.0 Twin Spark, obe s tzv. číslovanou športovou výbavou (Allestimento Sportivo Numerato-ASN). V roku 1992 vzniká nová rada: 1.6 s katalyzátorom a 2.0 Turbodiesel s výkonom 95 koni.

Alfa 164

ROK VÝROBY: 1987/1992 (I. série), 1992/1998 (II. série)
MOTOR: I. série – priečne uložený vpredu, 4 valce v rade (TS,Turbo,TD)
6 valcov do V/60° (3.0 V6, 2.0 V6 Turbo)
II. série – priečne uložený vpredu, 4 valce v rade (TS,TD), 6 valcov do V/60° (3.0 V6 2v, V6 TB, Quadrifoglio 4)
ZDVIHOVÝ OBJEM: I. série - cm3 1962 (TS), 1995 (Turbo), 2959 (3.0 V6), 2500 (TD), 1996 (2.0 V6 Turbo)
II. série - cm3 1995 (TS), 2500 (TD), 2959 (3.0 V6 24v/Q4), 1996 (V6 TB)
VÝKON: I. série – 148 k pri 6000 ot./min. (TS), 175 k pri 5250 ot./min. (Turbo), 192 k pri 5600 ot./min. (3.0 V6), 117 k pri 4200 ot./min. (TD), 207 k pri 6000 ot./min. (2.0 V6 Turbo)
II. série - 148 k pri 5800 ot./min. (T.S.), 125 k pri 4200 ot./min. (TD), 211 k pri 6300 ot./min. (3.0 V6 24v/Q4), 202 k pri 6000 ot./min. (V6 TB), 231 k pri 6300 ot./min. (Q4)
MAX. RÝCHLOSŤ: 200 - 240 km/h

Model znovuzrodenia. Alfa 164, predstavená v októbri 1987, je prvým vozidlom po včlenení do skupiny Fiat - Lancia a rýchle sa stáva víťaznou kartou novej Alfy Romeo. Design bol zverený Pininfarinovi, ktorý jej udeľuje vzhľad autoritatívnej limuzíny, zároveň agresívnej aj mocnej. Na začiatku využíva rovnaké motory ako rada 75 s niekoľkými úpravami. Od roku 1990 sa rada rozširuje o verziu vybavenú trojlitrovým motorom so 6 valcami a katalyzátorom pre trh v USA.

V roku 1992 vstupuje 164 do nového životného cyklu so šiestimi modelmi rozdelenými do dvoch rad. Rada nazvaná “Super” je ponúkaná s troma rôznymi motormi (V6 24v, V6 TB a TD) a radí sa k 164 Twin Spark a 164 TD. Esteticky sa vybavenie Super líši od štandardného vybavenia novým čelom s polelipsovitými optickými skupinami, novo navrhnutým štítom Alfa Romeo, výraznejšími prednými aj zadnými nárazníkmi, novými bočnými nárazníkmi vo farbe vozidiel, čiernymi krytmi podélníku a novými aerodynamickými vonkajšími zrkadlami. Celý obvod je vyznačený lištami z anodizovaného hliníku.

Obzvlášť bohatá je sériová výbava obsahujúca protipeľový filter, 4 elektricky ovládané okná, tempomat, airbag na strane vodiča a nové vonkajšie obloženie. V roku 1994 sa rada kompletizuje o „špičku“ vďaka vozidiel 164 Quadrifoglio 4, s ktorým sa spojuje motor 3.0 V6 24v s dokonalým systémom integrálnej trakcie, aktívnou elektronickou kontrolou pohonu a šesťrýchlostnou prevodovkou Getrag.

  • História
  • Štýl
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Štýl a zábava
  •  
  • Vozidlá skladom
  • Auto Becchi
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami