ROK VÝROBY: I. séria 1992/1995
II. séria 1995/98
MOTOR: I. séria priečne uložený vpredu, 4 valce – 6 valcov do V/60° (V6)
II. séria 4 valce, priečne uložený vpredu
ZDVIHOVÝ OBJEM: I. séria cm3 1773 (1.8), 1995 (2.0 – Q4), 2492 (V6), 1748 (1.7), 1929 (1.9 JTD), 2499 (2.5 TD)
II. séria cm3 1970 (2.0), cm3 1598 (1.6), cm3 1747 (1.8)
VÝKON: I. séria 126 k pri 6000 ot./min. (1.8), 141 k pri 6000 ot./min. (2.0), 186 k pri 6000 ot./min. (Q4), 165 k pri 5800 ot./min. (V6), 116 k pri 5800 ot./min. (1.7), 90 k pri 4100 ot./min. (1.9 TD), 125 k pri 4200 ot./min. (2.5 TD)
I.I séria 150 k pri 6200 ot./min. (2.0), 120 k pri 6300 ot./min. (1.6), 140 k pri 6300 ot./min. (1.8)
MAX. RÝCHLOSŤ: 180 - 225 km/h
Prvé limuzíny strednej triedy s pohonom vpredu.
155 nahradzuje model 75, ale predstavuje celkom nové technické rešenia, počínajúc pohonom vpredu po nezávislé zavesenie kolies aj na zadnej náprave. Konštrukčné riešenia, ktoré odpovedajú modernej tendencii dynamickej bezpečnosti a jazdného chovania. Vďaka agresívnemu štýlu a vysokým výkonom je ideálnou dedičkou Giulietty 75. Rada zahrňuje tri verzie s predným pohonom a jednu verziu s pohonom na všetky štyri kolesá, 155 Q4, ktorá používa tri diferenciály. V roku 1993 je ponuka doplnená benzínovým motorom s obsahom 1.7 a následujúceho roku ešte dvoma turbodieselovými motormi. Od roku 1995 sa rada 155 stále vylepšuje ako z hľadiska motorov, tak aj výbavy, používa sa viacventilová hlava s motorom Twin Spark, predný a zadný rozchod kolies sa zväčšuje a nová je aj čelná maska.
V roku 1992 prichádza 155 GTA , ktorá má oživiť športovú nádheru povestnej Giulie GTA. Obsahuje prvotriedne mechanické ústrojenstvo: permanentný pohon všetkých štyroch kolies, dvojlitrový motor turbo s viacventilovou hlavou dosahujúci výkon 400 koní (v porovnaní so 186 koňmi sériového modelu), výmenník tepla chladený rozprašovaným strekom vody, šesťrýchlostnú prevodovku, brzdný systém z Formule 1. 155 V6 TI je protagonistkou nemeckého rýchlosťného majstrovstva Turismo (DTM) v roku 1993. Hlavnou inováciou motora V6 je zväčšenie objemu vďaka celkom novému bloku motora z ľahkej zliatiny s vložkami z materiálu nikasil.
ROK VÝROBY: I. séria Alfa 145 1994/1997
II. séria Alfa 145 a 146 od roku 1997
MOTOR: pozdĺžne uložený vpredu, 4 valce - boxer , priečne uložený vpredu 4 valce (1.9 TD)
ZDVIHOVÝ OBJEM: I. séria cm3 1351 (1.3) – 1596 (1.6) – 1712 (1.7 16v) – 1929 (1.9 TD) – 1969 (Q, Ti)
II. séria cm3 1371 (1.4 TS) - cm3 1599 (1.6TS) - cm3 1747 (1.8 TS) - cm3 1969 (Quadr./Ti) – cm3 1929 (1.9 TD)
VÝKON: I. séria 90 k pri 6000 ot./min. (1.3), 103 k pri 6000 ot./min. (1.6), 129 k pri 6500 ot./min. (1.7 16v), 90 k pri 4100 ot./min. (1.9TD), 150 k pri 6200 ot./min. (Q, Ti),
II. séria 103 k pri 6300 ot./min. (1.4 TS), 120 k pri 6300 ot./min. (1.8 TS), 150 k pri 6200 ot./min. (Quadr. Ti), 90 k pri 4100 ot./min. (1.9 TD)
MAX. RÝCHLOSŤ: 178 - 216 km/h
Nevídaná a víťazná línia.
145, predstavená na Autosalóne v Turíne, je prvou sériovo vyrábanou Alfou Romeo, ktorá vznikla v Centre Stile riadenom Walterom de’ Silvou. S modelom 145, ktorý síce nahrádza 33, ale berie z nej radu motorov boxer, výrobca z Arese slávnostne uvádza celkom novú architektonickú formulku: kompaktné auto s dvoma priestormi a troma dverami, pokrokového štýlu, ktorý sa však nevzdáva klasických zákonov značky. Klesajúca predná časť, maska ozvláštnená dvoma vlysmi na kapote, zadné okno do ostrého uhlu. Zvláštna pozornosť bola venovaná bezpečnosti: vystužený skelet, riadenie s neformovateľným volantom, airbag na strane vodiča aj spolujazdca, ABS a protipožiarne zariadenie FPS. Rada motorov zostáva rovnaká ako u 33 s jednou novinkou: boxer 1.6 odvodený od osemventilového motora 1.7 z 33. Motor 1.9 JTD je rovnaký ako u 155. V roku 1996 je rada doplnená verziou Quadrifoglio s motorom 2.0 Twin Spark 16 ventilovým odvodeným zo 155.
Na rovnakom projektovom podvozku ako 145 je vytvorená v roku 1995 i päťdverová limuzína, 146.
Rok 1997 znamená generačnú výmenu pod kapotou 145 i 146: končí sa výroba motorov boxer a je nahradená motorom so štyrmi valcami v rade Twin Spark, 16 ventilov s variátorom fáze. 1.4 je vytvorená špeciálne pre tieto dva kompakty. Tak aj výbava „malých Alf“ je nová, má novú palubnú dosku. V roku 1998 sú aktualizovné motory 1.6, 1.8 a 2.0 Twin Spark 16 ventilu pre radu 156. Interiéry vozidiel sú však takmer zhodné.
ROK VÝROBY: 1995 - 1997 (GTV V6 24v) – 1998 (GTV/Spider 1.8 TS – Spider 2.0 V6 Turbo)
MOTOR: priečne uložený vpredu, 4 valce (1.8/2.0 TS 16v) – 6 valcov do V/60° (3.0 V6 – 2.0 V6 Turbo)
ZDVIHOVÝ OBJEM: cm3 1970 (2.0 TS) – 1996 (V6 Turbo) – 2959 (3.0 V6 24v) – 1747 (1.8 TS)
VÝKON: kW 110 – 150 k pri 6200 ot./min. (2.0 TS), 200 k pri 6000 ot./min. (V6 Turbo), kW 160/162 – 220 k pri 6300 ot./min. (3.0 V6 24v), kW 103 – 144 k pri 6500 ot./min. (1.8 TS), kW 110 – 155 k pri 6400 ot./min. (2.0 TS ‘98)
MAX. RÝCHLOSŤ: 205 - 235 km/h
Modely Alfa GTV a Spider sa prvýkrát objavujú na Autosalóne v Ženeve v roku 1995.
Projekt sa už od počiatku vyvíja vo dvoch paralelných, i keď presne odlišných smeroch, je zameraný na realizáciu dvoch odlišných modelov: Coupé (GTV) a kabrioletu (Spider). Vznikli zo spolupráce medzi Centrom Stile Alfa Romeo a Pininfarinou. Alfa GTV vyžaruje agresívnu eleganciu hodnú tých najlepších tradícii značky: v štylistickom pojatí prednej časti a bočníc je zrejmý odkaz na koncepčný automobil Protéo. U Spideru sú evidentné niektoré spomienky na minulosť, ako je klesajúca zadná časť, mrknutie späť na povestné Duetto “sépiová kosť”. Oba modely majú motory Twin Spark rady 155 a obe šesťvalce z rady 164, ďalej potom nezávislé zavesenie kolies. V roku 1997 sa STV obohacuje o verziu “top” vybavenú motorom 3.0 V6 24v, zatiaľ čo v roku 1998 používajú GTV a Spidery motor 1.8 Twin Spark a Spider motor 2.0 V6 Turbo.
ROK VÝROBY: 1997
MOTOR: 4 valce v rade, priečne uložený vpredu – 6 valcov do V/60°, priečne uložený vpredu (2.5 V6) – 5 valcov v rade, priečne uložený vpredu (2.4 JTD)
ZDVIHOVÝ OBJEM: cm3 1598 (1.6 TS)– 1747 (1.8 TS) – 1970 (2.0 TS) – 2492 (2.5 V6) – 1910 (1.9 JTD) – 2387 (2.4 JTD)
VÝKON: kW 88 – 120 k pri ot./min. (1.6 TS), kW 103 - 144 k pri 6500 ot./min. (1.8 TS), kW 110 - 155 k pri 6400 ot./min. (2.0 TS), kW 138/141 – 190 k pri 6300 ot./min. (2.5 V6), kW 81 – 115 k (v katalógu “Alfa Romeo Catalogue Raisonné 1910-2000” som našiel 105 k: 115 je aktualizovaná verzia motoru? Je to správne?) pri 4000 ot./min. (1.9 JTD), kW 103 - 136 k pri 4200 ot./min. (2.4 JTD)
MAX. RÝCHLOSŤ: Alfa 156 limuzína 188 - 230 km/h
Sportwagon 191 - 230 km/h
Štýl a technika na prahu tretieho tisícročia.
156 nahradzuje 155 a používa jej radu benzínových motorov Twin Spark a značnú časť mechanického ústrojenstva. Avšak štýl vozidla je celkom nový: navrhnutý v Centre Stile Alfa Romeo, je bohatý na sugestívne pripomienky minulosti a dištancuje sa od klínovej línie nedávnej minulosti.
Pokiaľ ide o motorizáciu, verzie 1.8 a 2.0 Twin Spark predstavujú vďaka systémov sania s premenlivou geometriou značné zvýšenie výkonu. Veľká novinka je turbodiesel: Alfa Romeo je prvým výrobcom systému priameho vstrekovania “common rail” nazývaného Unijet na svete. Dôležité novinky aj u mechaniky s konfiguráciou prednej skupiny zavesenia „štvorprvkové hore“, dosiaľ nevídaná technika zostavená v projektovom oddelení Alfa Romeo v spolupráci s Centre Stile Alfa Romeo. Od roku 1999 sa rada obohacuje o verziu “Selespeed” s motorom 2.0 Twin Spark a sekvenčnú prevodovkou a systémom “Q-System”, ktorý je montovaný s motorom 2.5 V6 24v spolu s prevodovkou a automatickou spojkou so 4 rýchlosťami.
Zo 156 je v roku 1998 zrealizovaná verzia “156 Gruppo N” pre zákazníkov typu gentlemen drivers. Za cenu cestnej verzie ponúka výrobca 156 už pripravenú na pretekársku dráhu: všetky časti, ktoré sú pre športové použitie nadbytočné (koberčeky, sedadlá, obloženie, …) sú vyradené a nahradené bezpečnostnými zariadeniami nutnými pre súťaženie.
ROK VÝROBY: 1998
MOTOR: 4 valce v rade (2.0 TS) - 6 valcov do V/ 60° (2.5 V6 24v, 2.0 V6 T, 3.0 V6 24v), 5 valcov v rade (2.4 JTD)
ZDVIHOVÝ OBJEM: cm3 1970 (2.0 TS) –2492 (2.5 V6 24v) - 1996 (2.0 V6 T) – 2959 (3.0 V6 24v) – 2387 (2.4 JTD)
VÝKON: kW 110 – 155 k pri 6400 ot./min. (2.0 TS), kW 138/141 – 190 k pri 6200 ot./min. (2.5 V6 24v); 205 k pri 6000 ot./min (2.0 V6 T), kW 160/162 – 226 k pri 6200 ot./min (3.0 V6 24v), kW 103 – 136 k pri 4000 ot./min. (2.4 JTD)
MAX. RÝCHLOSŤ: 202 - 243 km/h
Nová športová vlajková loď.
Výmena stráží na špičkových pozíciách rady Alfa Romeo. 166 nahradzuje 164 z pohľadu nových, rozvinutejších technológii a očakávania verejnosti. Agresívny, ale triezvy štýl sa rodí v Centre Stile v Arese. Podobnosť so 156 je zrejmá v nekoľkých detailoch: rozlet bočníc, lom, ktorý uzatvára zadné okna pozdĺž stĺpika a horizontálny rozvoj zadných svetlometov. Dôležité sú i inovácie v mechanickej časti s predným štvorprvkovým zavesením a zadnými znásobenými ramenami. S motormi 2.4 JTD 2,0 Turbo a 3.0 V6 24v je sériovo montovaná šestrýchlostna prevodovka. So šesťvalcovými motormi je k dispozícii automatická prevodovka s elektronickou kontrolou Sportronic, ktorá funguje i so sekvenčnou prevodovkou. Zvlášť bohaté je vybavenie, ktoré zahrňuje farebný päťpalcový displej k zobrazeniu kontroly klimatizácie, palubný počítač, stereo sústavu, mobilný telefón a satelitný navigátor. 166 je vyrábaná vo výrobnom závode Rivalta. Motory pochádzajú z Arese a Pratola Serra.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami |
|